همایش سالانه «سلمان، شاه راه ادیان» برگزار می‌شود

تولیت مزار سلمان فارسی(ع) گفت: سلمان فارسی به عنوان یکی از اصحاب پیامبر عظیم الشان اسلام(ص) می‌تواند محور تقریب بین مذاهب اسلامی در منطقه مدائن باشد.

به گزارش خبرنگار حوزه قرآن و عترت گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان؛ حسن هادی الجبوری، تولیت مزار سلمان فارسی علیه السلام از برگزاری پنجمین همایش سالانه "سلمان، شاه راه ادیان" در شهر مدائن عراق و در جوار مزار این صحابه جلیل القدر خبر داد.

وی هدف از برگزاری این همایش را تبیین و معرفی شخصیت این صحابه جلیل القدر عنوان نمود و افزود: سلمان فارسی علیه السلام از اصحاب ایرانی پیامبر اکرم صلی الله علیه و آله و سلم است که در پی حقیقت به ادیان آسمانی مختلف گروید و در نهایت به دین مبین اسلام مشرف شد.

رئیس همایش «سلمان شاه راه ادیان» در ادامه به ساختار جمعیتی شهر مدائن اشاره نمود و گفت: سلمان فارسی به عنوان یکی از اصحاب پیامبر عظیم الشان اسلام صلی الله علیه و آله وسلم می تواند محور تقریب بین مذاهب اسلامی در منطقه مدائن باشد.

وی همچنین از شخصیت سلمان فارسی به عنوان شخصیتی یاد نمود که ادیان الهی می توانند با محوریت او گفتگوی سازنده ای داشته باشند.

لازم به ذکر است؛ در کمیته علمی برگزاری این همایش سالانه «سلمان، شاه راه ادیان» از جمهوری اسلامی ایران دکتر اصغر منتظر القائم رئیس گروه تاریخ دانشگاه اصفهان به عنوان اولین عضو غیر عراقی این همایش حضور دارند.

گفتنی است؛ این همایش 15 اسفند ماه 94 در شهر مدائن عراق از توابع استان بغداد برگزار می‌شود و اندیشمندان و پژوهشگران حوزه و دانشگاه از عراق و ایران مقالاتی در زمینه های مختلف مربوط به شخصیت سلمان فارسی ارائه می دهند.

پژوهشگران و اندیشمندان حوزه و دانشگاه می توانند مقالات خود را به آدرس پست‌های الکترونیکی ارسال نمایند. 

Multqa5@mazarsalman.com , Multqa5@gmail.com



برای آگاهی از آخرین اخبار و پیوستن به کانال تلگرامی باشگاه خبرنگاران جوان اینجا کلیک کنید






انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار