ایران 15 هندبالیست آماده می‌خواهد

مرتجی: مشخص نشد با تیم‌های ملی بازی کردیم یا باشگاهی

سرمربی تیم هندبال منیزیم فردوس تاکید کرد جمهوری چک و اوکراین تیم‌های هندبال قدرتمندی دارند اما مشخص نیست ایران در «کریسمس کاپ» با چه تیم‌هایی از این کشورها روبرو شد.

شهرداد مرتجی به خبرنگار توپ و تور گروه ورزش باشگاه خبرنگاران جوان گفت: اردوی لهستان و آلمان، فرصت بسیار خوبی برای بازیکنان تیم ملی بود. این کشورها در هندبال صاحب سبکند و فدراسیون هندبال با برگزاری این اردو کمک بزرگی به هندبال ایران کرد. 

مرتجی ادامه داد: مشخص نیست تیم ملی ایران برابر تیم‌های باشگاهی از جمهوری چک یا اوکراین قرار گرفت یا با تیم‌های ملی این کشورها دیدار کرد. هرچه بود اما مربی تیم ملی توانست شاکله اصلی تیم ملی را پیدا کند. 

سرمربی تیم هندبال منیزیم فردوس درباره غیبت لژیونرهای هندبال کشورمان در این دیدارها، توضیح داد: در غیاب لژیونرها موفق شدیم دیگر بازیکنان تیم ملی را محک بزنیم و این تورنمنت، محلی برای کسب تجربه و بالا رفتن اعتماد به نفس آن‌ها شد. 

دروازه‌بان پیشین تیم ملی هندبال ایران، افزود: تورنمنت «کریسمس کاپ» دربرگیرنده بازی‌های دوستانه بود و این دیدارها به یقین با بازی‌های رسمی متفاوت است. تیم ایران، اغلب به عنوان تیمی ناشناخته مقابل تیم‌های صاحب سبک هندبال جهان به میدان می‌رود اما در ادامه آن‌ها با تاکتیک‌های ملی‌پوشان آشنا می‌شوند که سرمربی تیم ملی باید قابلیت جابجایی متعدد تاکتیک‌های تیم ملی را داشته باشد. 

وی درباره حضور تیم هندبال ایران در انتخابی بین‌قاره‌ای المپیک، تصریح کرد: بدون شک دیدارهای سنگینی پیش روی ماست و به 15 بازیکن آماده نیاز داریم. ما نمی‌توانم فقط به لژیونرهای تیم ملی دلخوش باشند، هرچند آن‌ها نقش انکارناپذیری در تیم ملی دارند اما اگر دیگر بازیکنان تیم ملی با آن‌ها هماهنگ شوند، 80 درصد کار خود را انجام دادیم. 

شعار سرمربیان هندبال این است که نیمکت‌نشیان باید از لحاظ کیفیت در سطح بالایی باشند و برای بازی‌های حساس باید حفظ شوند، مرتجی با بیان این مطلب اضافه کرد: اگر این اتفاق بیفتد، در روند نتیجه‌گیری مثبت تیم ملی تاثیر بسزایی خواهد داشت. عرفان هم این مقوله را در دستور کار خود قرار داده است تا تیم ملی هندبال ایران، رشد تاکتیکی قابل توجهی داشته باشد. 

انتهای پیام/ 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار