آل‌سعود دست به دامن رسانه‌های آمریکا شد

پس از اعدام شیخ «نمر باقر النمر»، آل‌سعود می‌کوشد افکار غرب را با خود همسو کند.

آل‌سعود دست به دامن رسانه‌های آمریکا شد

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از «اینترسپت»؛ با انتشار خبر اعدام شیخ نمر، بیشتر رسانه‌های آمریکا بر مسئله روابط این کشور با عربستان تمرکز کردند. طرفداران عربستان سعودی در رسانه‌های آمریکا از نظرات کارشناسانی بهره می‌برند که این اعدام را توجیه می‌کنند، بدون آنکه وابستگی مالی آنها به رژیم آل سعود ذکر شود.

در همین زمان شبکه‌های اجتماعی وابسته به لابی آل سعود در آمریکا، فیلم‌ها و سخنانی به زبان انگلیسی منتشر می‌کنند که منافع این رژیم را ترویج می‌کند. برای نمونه، مقاله نشریه «پولیتیکو» در خصوص بالا گرفتن تنش ایران و عربستان، تنها از سه منبع نقل قول کرد: وزارت امور خارجه آمریکا که در مقابل اعدام شیخ نمر سکوت اختیار کرد، رژیم عربستان و «فهد نظر،» تحلیلگر سیاسی. «نظر» از این اعدام دفاع کرده و آن را سزای معترضین دانسته است. آنچه که نشریه پولیتیکو افشا نکرده سابقه «فهد نظر» است که پیش از این تحلیلگر سیاسی سفارت عربستان سعودی در واشینگتن بود.

روزنامه «واشینگتن پست» از «تئودور کاراسیک،» تحلیلگر خلیج فارس نقل قول کرد و نوشت: این اعدام، پیام محکم عربستان است تا بر جایگاه منطقه‌ای خود بایستد. کاراسیک خبرنگار روزنامه انگلیسی زبان «العربیه» است که پشتیبان اصلی مالی آن یکی از افراد خاندان سلطنتی آل سعود است و دفتر مرکزی آن در امارات متحده قرار دارد.

روزنامه «وال استریت ژورنال» در مقاله خود از «جوزف برود» نقل قول کرد که مدعی شده است شیخ نمر از معترضانی بود که از گزینه نظامی علیه رژیم آل سعود دفاع می‌کرد. این در حالی است که برخی رسانه‌های مهم جهان از جمله «کریستین ساینس مانیتور،» «گاردین» و «بی بی سی» نمر را معترضی توصیف کردند که طرفداران خود را به اعتراضات صلح‌آمیز دعوت می‌کرد. «برود» در چندین رسانه عربی از جمله «العربیه» و «المجله،» که متعلق به خاندان آل سعود است، فعالیت می‌کند. این درحالی است که هیچ کدام از این ارتباطات در رسانه‌های آمریکا گفته نشده است.

به طور همزمان سفارت عربستان سعودی در آمریکا در حال انتشار پیام‌هایی در شبکه‌های اجتماعی است. لابی‌های آل سعود در آمریکا، از جمله «کورویست» و «تارگتت ویکتوری،» شبکه اجتماعی که از سوی جمهوریخواهان حمایت می‌شود، کمک می‌کنند تلاش‌های سفارت عربستان که «اکنون عربی» نامیده می‌شود ادامه پیدا کند. هدف این تلاش‌ها مثبت جلوه دادن تمامی اقدامات آل سعود است.


انتهای پیام/
 
 
برای آگاهی از آخرین اخبار و پیوستن به کانال تلگرامی باشگاه خبرنگاران جوان اینجا کلیک کنید.

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار