بی‌مسئولیتی برخی انتشاراتی‌ها گریبان صاحبان قلم را می‌گیرد

کار غیرحرفه‌ای برخی انتشاراتی‌ها در زمینه پخش کتاب بر روی کار نویسنده و شاعر تأثیر می‌گذارد.

عباس سجادی شاعر در گفتگو با خبرنگار حوزه ادبیات گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان؛  با اشاره به پخش‌کننده بودن برخی ناشران و نقطه مقابل آن یعنی بر عهده نگرفتن این مسئولیت توسط برخی دیگر گفت: در همه بخش‌ها ضعف وجود دارد، این مسئله در توزیع کتاب نیز دیده می‌شود آنچه در این میان اهمیت دارد عملی نشدن وعده پخش کتاب از سوی انتشاراتی‌هایی است که این مهم را بر عهده می‌گیرند.
 
وی افزود: برخی انتشاراتی‌ها در این میان کاری غیراخلاقی و غیرحرفه‌ای انجام می‌دهند و کتاب را به درستی پخش نمی‌کنند به هر شکل این مسئله بر روی کار نویسنده و شاعر تأثیر می‌گذارد. اینگونه افراد علاقمند است به اینکه کالای فرهنگی‌اش به دست مصرف‌کننده جدی آن برسد از طرف دیگر این مسئله انگیزه بیشتری را برای صاحب اثر ایجاد می‌کند.
 
این شاعر با تشریح بیشتر تأثیر پخش نامناسب کتاب بر کار نویسنده یا شاعر بیان کرد: در صورتی که نویسنده واکنش صاحب اثر را ببیند با روحیه بهتری به ارائه اثر خود می‌پردازد در صورتی که این مسئله در وی مشاهده نشود، در انگیزه وی برای نگارش اثر تأثیر می‌گذارد به هر حال ذائقه مخاطب تا حدودی می‌تواند در نگارش اثر تأثیر بگذارد.
 

برای آگاهی از آخرین اخبار و پیوستن به کانال تلگرامی باشگاه خبرنگاران جوان اینجا کلیک کنید.

انتهای پیام/
 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.