برگزیده جایزه کتاب سال «غزل» معرفی شد

جایزه کتاب سال «غزل»، عصر امروز برگزیده خود را شناخت.

به گزارش خبرنگار حوزه ادبیات گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان؛ دومین دوره جایزه کتاب سال «غزل» عصر امروز با حضور مهدی فرجی شاعر، حسین جنتی شاعر، محمدرضا طاهری شاعر و حامد ابراهیم‌پور دبیر جایزه کتاب سال «غزل» در کانون ادبیات ایران برگزار شد.

در این مراسم، حامد ابراهیم‌پور دبیر جایزه کتاب سال «غزل» با اشاره به اینکه زمانی جرقه اولیه برگزاری جایزه کتاب سال «غزل» زده شد که در جوایز ادبی به این قالب شعری توجه نمی‌کردند گفت: در دهه 70 در مراسم‌های ادبی گفته می‌شد که شعر بخوانیم یا غزل؟ تا جایی که غزل‌سرایان جایی در مکان‌های سطح بالای شعری نداشتند و همواره گاردی در مقابل غزل وجود داشت.

وی افزود: در آن زمان غزل به جریان خاصی اختصاص داده شده بود و به دنبال جایزه مستقلی در زمینه غزل بودیم. در این دوره برگزاری جایزه کتاب «غزل» درباره بزرگان غزل امروز فکر کردیم. بزرگان غزل امروز همان‌هایی هستند که 22 سال غزل را زنده نگه‌ داشته‌اند. هم‌اکنون آمار فروش کتاب‌های غزل افزایش پیدا کرده است، امیدواریم غزل‌های سطحی و متعلق به فضای مجازی که سطح شعر را پایین می‌آورد، در میان مجموعه‌های شعری دیده نشود.

در ادامه مراسم سعید حیدری ساوجی، نامزد جایزه کتاب سال «غزل»، دو غزل از کتاب خود با عنوان «کافکا خوانده‌ایم و می‌ترسیم» را قرائت کرد. همچنین کبری موسوی قهفرخی نامزد جایزه کتاب «غزل» نیز به قرائت دو غزل خود پرداخت.

وی غزل دوم خود را از کتابش با عنوان «شبدر چهار پر» انتخاب کرده بود، این کتاب برای نمایشگاه کتاب آماده خواهد شد.

شیرین خسروی نیز از دیگر نامزدهای دریافت جایزه کتاب سال «غزل» بود که به شعرخوانی پرداخت. 

مجید معارف‌وند از اعضای هیئت داوران به قرائت بیانیه داوران پرداخت و نهایتا کبری موسوی قهفرخی با دو کتاب «می‌شکر» و «غروب پا به ماه» برگزیده جایزه تندیس غزل معرفی شد. شیرین خسروی، مهدی زارعی و سعید حیدری ساوجی از نامزدهای دریافت جایزه کتاب سال بودند.

در بین شاعرانی که تاکنون مجموعه غزل منتشر نکرده‌اند، مهسا تیموری، امید گندمی و مهسا زهیری به عنوان نامزد دریافت جایزه انتخاب شده بودند که هیچ‌کدام از آن‌ها حائز دریافت تندیس شناخته نشدند.

از حاشیه‌های مراسم می‌توان به شعرخوانی حسین جنتی، محمدرضا طاهری و مهدی فرجی اشاره کرد.


برای آگاهی از آخرین اخبار و پیوستن به کانال تلگرامی باشگاه خبرنگاران جوان اینجا کلیک کنید. 

انتهای پیام/


اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.