رحمتی‌پور: شجاعت داوران در مشهد قابل تقدیر بود/ علیه شیمیدر جوسازی می‌کنند تا به خواسته‌هایشان برسند

سرمربی تیم بسکتبال شیمیدر تهران با تقدیر از شهامت داوران دیدار این تیم برابر ثامن مشهد، شجاعت را وجه تمایز داوران ممتاز با سایر داوران دانست.

جواد رحمتی‌پور به خبرنگار توپ و تور گروه ورزش باشگاه خبرنگاران جوان گفت: به نظر من تصمیم داوران در پایان دیدار تیم‌های بسکتبال شیمیدر و ثامن مشهد، در چند سال اخیر یکی از شجاعانه‌ترین تصمیمات داوری بسکتبال ایران بود. واقعاً باید به داوران این دیدار تبریک بگوییم. تصمیم آن‌ها در جو خانه بسکتبال مشهد و مقابل چشم تماشاگران مشتاق مشهدی، کار بسیار بزرگ و متهورانه‌ای بود. واقعا این قدرت در تصمیم گیری وجه تمایز داوران ممتاز با سایر داوران است. 
 
سرمربی تیم بسکتبال شیمیدر با مقایسه داوری بسکتبال در تهران و شهرستان‌ها، توضیح داد: قضاوت در تهران، از آنجا که تماشاگر چندانی به سالن‌های بسکتبال نمی‌آید، کار چندان دشواری نیست اما در شهرستان‌ها و در حضور تماشاگران پرشوری که فقط برای پیروزی تیم خود به سالن می‌آیند و ناخواسته جو سالن علیه تیم مهمان می‌شود، داوری سخت‌ترین کار ممکن است. در چنین دیدارهای، چشم تیم مهمان تنها به شرافت و عدالت داوری است و خوشحالم که داوران دیدار ثامن و شیمیدر از چیزی نهراسیدند و بی‌باکانه آنچه را صحیح بود، اعمال کردند. 
 
رحمتی‌پور درباره صحنه بحث‌برانگیز پایان دیدار ثامن و شیمیدر، اظهار کرد: درباره این صحنه، ابتدا باید به توپی اشاره کنم که گارد ثامن  به جریان انداخت. اگر دقت کنید و چنانچه با کرنومتر آن صحنه بازبینی شود، متوجه خواهید شد بازیکن ثامن مرتکب تخلف 5 ثانیه می‌شود و همانجا توپ باید در اختیار تیم ما قرار می‌گرفت. 
 
وی ادامه داد: پس از این صحنه و تخلف گارد ثامن ، زمانی که توپ به جریان می‌افتد، وقت‌نگه دار کرونومتر را دیر استارت می‌زند. این چیزی نیست که ادعای ما باشد، شما این صحنه را هم می‌توانید با کرنومتر تطبیق دهید و بازبینی کنید. این حق داور است که مطابق قانون برای اتخاذ تصمیم درست از ویدئو چک استفاده کند. به هرحال داور کار درستی انجام داد و کافی است کارشناسان داوری، فیلم این دیدار را بازبینی کنند. 
 
سرمربی تیم بسکتبال شیمیدر تهران با انتقاد از شرایط میزبانی ثامن مشهد در سالن خانه بسکتبال این شهر ادامه داد: نکته‌ای که در هیاهوی این بازی، مغفول مانده، شرایط نامناسب سالن خانه بسکتبال مشهد است. متاسفانه امکانات این سالن شباهتی به استانداردهای برگزاری دیدار در سطح  لیگ برتر بسكتبال  رسمی  كشور ندارد. کف‌پوش سالن مشهد به هیچ‌وجه قاعده استاندارد را ندارد و بازیکنانم مدام روی کف‌پوش آن سرمی‌خوردند. گذشته از این موضوع، نگاهی به حلقه‌های سالن بسکتبال مشهد بیاندازید. یکی از این حلقه‌ها سرپایین و دیگری سربالاست! مشکلات سالن به همین چیزها ختم نمی‌شود. فقط یک طرف سالن اسکوربورد دارد، درحالی که باید هردو سمت سالن صفحه نمایشگر نتایج، تعبیه شود. نکته دیگر هم فاصله بسیار کم دیواره‌های سالن با زمین بازی بود. شما به همان صحنه آخر مسابقه که هنرمند قصد داشت بازی را به جریان بیاندازد دقت کنید، متوجه می‌شوید که فاصله دیوارهای سالن تا زمین شاید حدود 50 سانتیمتر باشد. این موضوع دیگر قابل چشم‌پوشی نیست و ممکن است خدای‌نکرده خطرات جانی برای بازیکنان داشته باشد. 
 
رحمتی‌پور اضافه کرد: از وضعیت رختکن هم چیزی نگوییم بهتر است! در واقع چیزی به اسم رختکن در این سالن وجود ندارد. بلکه اتاقکی کوچک مانند اتاق‌های زیرشیروانی که مساحتی حدود 9 متر دارد، نقش رختکن را در این سالن بازی می‌کند. در این حجم اندک هم یک سرویس بهداشتی تعبیه شده که تابلوی «خراب است» روی آن جلب نظر می‌کند و بازیکنانم برای استفاده از سرویس بهداشتی باید کل سالن را دور می زدند که این کار نیز در حین مسابقه امکان نداشت. باورکنید زمانی که بین دونیمه در اتاقک رختکن‌مانند را بستیم، بچه ها واقعا نمی توانستند نفس بکشند! دیگر بماند که نیمکت‌های ذخیره چه وضعیتی داشتند. سقف نیمکت به حدی کوتاه بود که اگر بچه‌ها می‌خواستند از جایشان بلند شوند، سرشان به سقف می‌خورد! 
 
رحمتی‌پور با انتقاد از برخی اظهارنظرها مبنی بر حمایت فدراسیون از شیمیدر، تصریح کرد: بدون شک این حرف‌ها بی پایه و اساس است و شیطنت کسانی است که می‌خواهند با مطرح کردن چنین مسائلی از آن به سود خودشان سؤاستفاده کنند. این سم‌پاشی‌ها جو بدی را علیه شیمیدر به راه انداخته و حتی باعث می شود یکی از گزارشگران از حیطه کاری خودخارج شود و‌ در برنامه زنده حرف هایی سوال برانگیز به زبان بیاورد. من نمی‌دانم زمانی که تیمم  برنده می‌شود گفتن بعضي جملات چه جايگاهي دارد و  چه هدفی پشت این اظهارات است؟!
نكته مهم بعدي اين كه امکان دارد برای داوران شریف و درستکار بسکتبال کشورمان این ذهنیت به وجود بیاید که با هر سوتی در دیدارهای ما به جانبداری از شیمیدر متهم می‌شوند و این کار را واقعا سخت می کند. 
 
سرمربی شیمیدر تهران  اضافه کرد: مجموعه شیمیدر آمده که فقط بسکتبال بازی کند و تمام فکر و ذکرمان روی بازی‌های خوب متمرکز شده است. باشگاه شیمیدر و مدیران آن تنها به مسائلی فنی و مدیریتی فکر می کنند و ما مثل بعضی دیگر برنامه ای برای حاشیه سازی در مسابقات نداریم! باشگاه روی رعایت مسائل اخلاقی و رفتاری تاکید ویژه دارد و ما هم همواره تلاش می کنیم تا این سیاست ها را پیاده کنیم. واقعا بازیکنان ما علی‌رغم جوانی از توانایی بالایی برخوردار بوده و تشنه موفقیت و پیروزی هستند که به همگی آنها افتخار می کنیم.

*برای آگاهی از آخرین اخبار و پیوستن به کانال تلگرامی باشگاه خبرنگاران جوان اینجا کلیک کنید.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار