اعتراض شهروندان استرالیا به اعدام آیت اله نمر

صدها نفر در استرالیا در اعتراض به جنایت آل سعود در اعدام روحانی مبارز شیعه، تظاهرات کردند.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از پرس تی وی، فعالان در استرالیا از زمانی که عربستان سعودی حکم اعدام برای شیخ نمر صادر کرد، برای آزادی او تلاش و راهپیمایی برگزار کردند. این راهپیمایی ها پس از اعدام شیخ نمر نیز ادامه پیدا کرد و اکنون آنها در محکومیت اعدام شیخ نمر تظاهرات می کنند.

عزیز صفار از سازمان دهندگان این تظاهرات گفت، هدف ما این است که دولت استرالیا را مجبور کنیم کمک های نظامی خود را به عربستان سعودی متوقف کند. همچنین می خواهیم با این اعتراضات و راهپیمایی ها دولت عربستان را تحت فشار قرار دهیم زندانیان سیاسی را آزاد کند.

ما در استرالیا خواستار عدالت و انصاف هستیم. ما معتقدیم روابط دولت استرالیا باید بر اساس اصل عدالت و انصاف و احترام به حقوق بشر باشد.

شخص دیگری گفت، واکنش دولت های غربی شرم آور بوده است. اینکه دولت های غربی به طور جدی با اعدام شیخ نمر و دیگر مخالفان و فعالان سیاسی در عربستان سعودی مقابله نکردند، به نوبه خود همدستی با عربستان و جنایت است.

در تظاهرات سیدنی مردم سرکوب مخالفان در بحرین را نیز محکوم کردند. عربستان سعودی به منامه در سرکوب مخالفان کمک زیادی کرده است.

حسن عابد النبی البحرینی فعال بحرینی گفت ما می خواهیم به نمایندگی از فعالان مخالف بحرینی صدای آنها را به گوش جهانیان برسانیم. آنها خواستار حقوقشان در بحرین هستند اما رژیم سعودی آنها را هدف سرکوب و ظلم و ستم قرار می دهد.

انتهای پیام/

برای آگاهی از آخرین اخبار و پیوستن به کانال تلگرامی باشگاه خبرنگاران جوان اینجا کلیک کنید.
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار