تصویب سه آیین‌نامه در حوزه سلول‌های بنیادی و پزشکی بازساختی

دبیر ستاد توسعه علوم و فن‌آوری سلول‌های بنیادی معاونت علمی از تصویب سه آیین‌نامه در حوزه سلول‌های بنیادی و پزشکی بازساختی خبر داد.

امیرعلی حمیدیه دبیر ستاد توسعه علوم و فن‌آوری سلول‌های بنیادی معاونت علمی و فن‌آوری ریاست جمهوری در گفت‌و‌گو با خبرنگار حوزه فن‌آوری‌های نوین  گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان گفت: آیین‌نامه شورای ملی نظارت و توسعه مراکز پذیره‌نویسی اهدا کننده سلول‌های بنیادی و بندناف تصویب و ابلاغ شد که موجب تجمیع مراکز سلول درمانی و نگهدارنده بندناف می‌شود. همچنین آیین‌نامه سلول بافت ژن درمانی تصویب و توسط سازمان غذا و دارو ابلاغ شده است.

وی بیان کرد: آیین‌نامه ارائه خدمات سلولی تصویب شده این آیین‌نامه در ستاد توسعه علوم و فن‌آوری سلول‌های بنیادی در حال پیگیری است.

حمیدیه با اشاره به هدف این ستاد تصریح کرد: هدف این ستاد وارد کردن تمام محققان، دانشمندان و پزشکان رشته‌های مختلف در حوزه درمان بیماران است، چرا که درمان بیماران در‌ آینده تنها مختص پزشکان نخواهد بود و لازم است متخصصان رشته‌های مختلف مانند ریاضی، شیمی و فیزیک در این زمینه با یکدیگر همکاری داشته باشند.

حمیدیه عنوان کرد: آینده پزشکی به استفاده از سلول‌های بنیادی و پزشکی بازساختی وابسته است و علاوه بر درمان بیماری‌های لاعلاج به افزایش طول عمر انسان‌ها و حفظ توان جوانی آن ها به عنوان آرزوی بشری خواهد پرداخت.

وی تأکید کرد: این ستاد کار گروه‌هایی متشکل از 500 نفر محققان، پزشکان و دانشمندان را با هدف ایجاد همکاری بین رشته‌های مختلف تشکیل داده است.

حمیدیه عنوان کرد: محققان ما توانایی بالایی در زمینه علوم مختلف دارند و تنها لازم است در کنار هم قرار بگیرند تا بتوانند با همکاری یکدیگر در سرآمد شدن کشور در آینده‌ای نه چندان دور مؤثر و موفق عمل کنند.

دبیر ستاد توسعه علوم و سلول‌های بنیادی معاونت علمی خاطرنشان کرد: در حوزه علوم جدید نباید سریع پیش رفت که استفاده‌ی بی‌مورد از این علوم باعث تضعیف پایه‌های این کشور می‌شود و نه آن قدر باید کند حرکت کرد که از کشورهای دیگر عقب بمانیم.

برای آگاهی از آخرین اخبار و پیوستن به کانال تلگرامی باشگاه خبرنگاران جوان اینجا کلیک کنید.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.