دانشگاه‌ها در پیشرفت کشور نقش اساسی دارند

معاون فرهنگی و اجتماعی وزیر علوم ضمن بیان نقش اساسی دانشگاه‌ها در پیشرفت کشور گفت: پیشرفت فرهنگی یکی از کارکردهای ذاتی دانشگاه و نظام آموزش عالی است.

دکتر ضیاء هاشمی معاون فرهنگی و اجتماعی وزیر علوم، تحقیقات و فن‌آوری در گفت‌و‌گو با خبرنگار حوزه دانشگاهی  گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان گفت: دانشگاه نهادی است علمی و فرهنگی و سهم فرهنگی دانشگاه کمتر از سهم علمی آن نیست، دانشگاه کانون جامعه‌پذیری اجتماعی، سیاسی و علمی است بنابراین دانشگاه‌ها در تحقق آرمان‌ها و اهداف انقلاب نقش اساسی دارند.

وی ادامه داد: از این رو باید تلاش کنیم کشوری مبتنی بر اقتدار و پیشرفت داشته باشیم و در این میان دانشگاه‌ها نقش محوری و اساسی دارند زیرا پیشرفت و اقتدار بدون علم میسر نیست.

دکتر هاشمی اظهار داشت: ساختار نظام ما ساختار مترقی است که می‌تواند کشور را اداره و الگویی برای دیگر کشورها به ویژه کشورهای اسلامی باشد. دانشگاه نهادی مستقل است و حرمت و استقلال آن باید حفظ شود همچنین دانشگاه مهد پرورش فرهیختگان و نخبگان است و پیشرفت فرهنگی یکی از کارکردهای ذاتی دانشگاه و نظام‌های آموزش عالی است.

وی در پایان خاطرنشان کرد: جمهوریت یک ضرورت در ساختار جمهوری اسلامی است طبق تأکیدات مقام معظم رهبری در خصوص انتخابات باید گفته شود که انتخابات تنها تشریفات نیست، انتخابات مطلوب انتخاب تأثیرگذار و تعیین کننده است و هرکس مشروعیت انتخابات را به ویژه از دانشگاهیان زیر سؤال ببرد و یا به نتیجه انتخابات تمکین نکند، تخطی کرده است.

برای آگاهی از آخرین اخبار و پیوستن به کانال تلگرامی باشگاه خبرنگاران جوان اینجا کلیک کنید.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار