تعهدات خیرین مدرسه ساز سالانه بیش از 700 میلیارد تومان است

رئیس نوسازی و تجهیز مدارس کشور از سهم 20 درصدی خیرین در ساخت و ساز مدارس کشور و تعهدات سالانه بیش از 700 میلیارد تومان آن‌ها خبر داد.

رئیسی،‌رئیس نوسازی و تجهزات مدارس کشور در گفت‌و‌گو با خبرنگار   حوزه آموزش و پرورش گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان  گفت: طبق بررسی‌ها و آمارها می‌توان گفت که مشارکت و حضور خیرین در ساخت فضای آموزشی در سراسر کشور روند رو به رشد داشته است و تقریبا 20 درصد ساخت‌و سازها از سوی نهادهای خیرین یا خیرین حقیقی و حقوقی و . . . صورت می‌گیرد.

وی ادامه داد: به برکت پیروزی انقلاب، تاکنون بیش از 1300 مدرسه در کشور توسط خیرین در دست اجرا است و بیش از 2 میلیون و 400 هزار دانش‌آموز در سراسر کشور در مدارس خیر ساز مشغول به تحصیل هستند. 

رئیسی در خصوص تکمیل پروژه‌های نیمه تمام از سوی خیرین عنوان کرد: براساس مصوبه مجلس این امکان قانونی را پیدا کردیم که پروژه‌های نیمه تمام را به خیرین معرفی کنیم و در صورت تمایل آن‌ها، این پروژه‌ها با کمکشان تکمیل و نام‌گذاری می‌شود و همچنین مطابق نظر خیرین از آن فضای آموزش استفاده می‌گردد. درواقع ما نیازهای خود را در همه نقاط و شهرهای کشور به مردم ارائه می‌کنیم. 

وی اظهار داشت: امیدواریم با مصوبات مجلس و پیشنهادات دولت، موضع مشارکت دولت و خیرین همانطور که در سال‌های اخیر رنگ برجسته‌تری را به خود گرفته است، شاهد رشد تعهدات خیرین در سال آینده هم باشیم. در سال آتی جشنواره استانی خیرین مدرسه ساز را در سراسر کشور برگزار می‌کنیم و امیدواریم همانند گذشته مردم به آموزش و پرورش کمک کنند و به نقطه‌ای برسیم که تمام مدرسه‌های ما یک نوبته شوند و مدارس خارج از نوبت نداشته باشیم، در واقع افتخار تامین فضای آموزشی در کشور متعلق به مردم و دولت به صورت مشترک ثبت شود.
 
وی خاطر نشان کرد: خیرین به طور میانگین سالانه (البته در سالهای اخیر) بیش از 700 میلیارد تومان می‌کنند که بخشی از این تعهدات در واقع اهدا زمین به آموزش و پرورش است و بخش دیگر صرف ساختن و تجهیز فضای آموزشی می‌شود، اگر کمک خیرین نبود باالطبع تعداد مدارس دو نوبته،‌مدارس غیر ایمن و تخریبی ما بیشتر از حال بود. امیدواریم که روند حضور و مشارکت خیرین در ساخت فضای آموزشی گسترده تر شود و مردم در تعلیم و تربیت بهترین‌های کشور که همان دانش‌آموزان هستند بیشتر از قبل شریک شوند.


انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار