رژیم صهیونیستی باز هم مانع پخش اذان از مسجد ابراهیمی الخلیل شد

مسئولان رژیم صهیونیستی در ادامه مانع تراشی در برابر پخش اذان از مسجد ابراهیمی شهر الخلیل، ماه گذشته میلادی 55 بار مانع از پخش اذان از این مسجد شدند.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان؛ به نقل از پایگاه خبری فلسطین الان،"یوسف ادعیس،" وزیر اوقاف و امور دینی فلسطین اعلام کرد مسئولان رژیم صهیونیستی در ادامه مانع تراشی در برابر پخش اذان از مسجد ابراهیمی شهر الخلیل، ماه گذشته میلادی 55 بار مانع از پخش اذان از این مسجد شدند.

ادعیس،عنوان کرد این اقدام‌ها در جهت تلاش رژیم صهیونیستی برای یهودی سازی این مسجد به روش‌های گوناگون از جمله جلوگیری از پخش اذان و ورود نمازگزاران و اجازه ورود شهرک نشینیان صهیونیست به آن انجام می گیرد.

وی با بیان اینکه رژیم صهیونیستی به دنبال سلطه بر مسجد ابراهیمی است، افزود: امت‌های عربی و اسلامی و جامعه بین الملل باید برای مهار سیاست‌های رژیم صهیونیستی علیه اماکن مقدس اسلامی وارد عمل شوند.

رژیم صهیونیستی در سال گذشته بیش از 935 بار مانع از پخش اذان از مسجد ابراهیمی شهر الخلیل شد.

براساس این گزارش، اشغالگران صهیونیست فقط به جلوگیری از پخش اذان در مسجد ابراهیمی اکتفا نکرده بلکه بارها ستون‌های فلزی را در مقابل راه پله‌های بیرونی مسجد نصب کرده‌اند.

شهرک نشینان از طریق برگزاری جشن‌های پر سر و صدا، بستن مسجد به روی نمازگزاران و گشودن آن بر شهرک نشینان و محاصره مسجد با نرده‌های فلزی، فلسطینیان را آزار و اذیت می کنند.

مسجد یا حرم ابراهیمی در بخش قدیمی شهر الخلیل در کرانه باختری قراردارد و بنای آن شبیه مسجدالاقصی است و با دیوارهایی از سنگ‌های بزرگ که طول برخی از آن‌ها به 7متر می رسد ساخته شده است.

اهمیت و تقدس این مسجد به دلیل احداث آن بر تپه ای است که گفته می شود محل دفن حضرت ابراهیم (ع) و ساره (س) و دو فرزند آنها اسحاق و یعقوب (ع) وبرخی دیگر از انبیایی الهی است.



انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار