بلومبرگ: پوتین برخی از جواهرات دولتی را به خریداران خارجی می‌فروشد!

بلومبرگ با انتشار خبری از فروش سهام برخی شرکت‌های روسی به سرمایه‌گذاران خارجی نوشت.

بلومبرگ: پوتین برخی از جواهرات دولتی را به خریداران خارجی می‌فروشدبه گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان؛ خبرگزاری آمریکایی «بلومبرگ» با انتشار گزارشی در پایگاه اینترنتی خود، نوشت: «ولادیمیر پوتین،» رئیس‌جمهور روسیه، قصد دارد سهام برخی از شرکت‌های دولتی مهم روسیه را به خریداران خارجی واگذار کند. نگارنده گزارش دلیل این تصمیم مسکو را نجات اقتصاد روسیه می‌داند که بدلیل کاهش شدید بهای نفت و تحریم‌های اعمال‌شده علیه این کشور آسیب دیده است. 

در ادامه گزارش آمده است: سرمایه‌گذاران خارجی با توجه به تجربیات گذشته، درخصوص خرید سهام این جواهرات ارزشمند روسیه، تردید دارند. در ظاهر، فرصت بوجود‌آمده برای خرید سهام «روس‌نفت،» بزرگترین تولیدکننده نفت در روسیه و همچنین سهام «شرکت ملی راه‌آهن روسیه» یک موقعیت رویایی برای سرمایه‌گذاران خارجی است؛ با این وجود، تعبیر این رویا، با موانع و مشکلات فراوانی روبروست. فرآیند واگذاری سهام شرکت‌های روسیه در گذشته، با سوء‌مدیریت‌های بسیاری همراه بوده است. از سوی دیگر، ابهامات درخصوص مالکیت و نحوه اداره این شرکت‌ها پس از فروش بخشی از سهام آن‌ها، از دیگر مشکلات پیش‌روی خریداران احتمالی است.

 «پاول لابکو،» کارشناس مالی شعبه لندن «یونین بانکر پریوی» یکی از بزرگترین بانک‌های خصوص جهان، نیز معتقد است خصوصی‌سازی سال‌ها است که در دستور کار دولت قرار دارد؛ وعده‌ای که تاکنون محقق نشده است و دولت هر بار بهانه‌ای برای به تأخیر انداختن اجرای این برنامه پیدا می‌کند. وی می‌افزاید تنها زمانی که سهام شرکت‌های دولتی به فروش برسد، آن را باور خواهد کرد. 



انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۱۰ ۱۴ بهمن ۱۳۹۴
چقدر خوب ذهن شویی می کنند. انگار هیچ کس هیچی نمی فهمند. سیاست تمرکز قدرت اقتصادی در دست دولت کجا؟ سیاست خصوصی سازی کجا؟
انگار نویسندگان بلومبرگ یه چیزایی مصرف کردن و یا قصد انحراف فکری مردم جهان را دارند.
آخرین اخبار