استرالیا، فرانسه و فیلیپین اقدامات اخیر کره شمالی را محکوم کردند

رئیس جمهور فرانسه و وزرای خارجه استرالیا و فیلیپین پرتاب موشک کره شمالی را به شدت محکوم کردند.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از اسپوتنیک، دفتر مطبوعاتی" فرانسوا اولاند،" رئیس جمهور فرانسه روز یکشنبه اعلام کرد پاریس از جامعه بین المللی می خواهد در واکنش به پرتاب موشک بالستیک کره شمالی اقدامات شدیدی علیه این کشور انجام دهند.

دفتر مطبوعاتی اولاند در بیانیه ای اعلام کرد فرانسه این اقدام کره شمالی را -- که جدیدترین مورد نقض قطعنامه شورای امنیت سازمان ملل به شمار می رود -- محکوم می کند و خواستار واکنش سرسختانه جامعه بین المللی به آن است.

خبرگزاری شین هوا نیز گزارش داد: "جولی بیشاپ،" وزیر امور خارجه استرالیا امروز در بیانیه ای اعلام کرد این کشور پرتاب موشک دوربرد کره شمالی را محکوم می کند.

بیشاپ با «تحریک آمیز و خطرناک» خواندن این پرتاب موشکی، اعلام کرد: پیونگ یانگ «به تهدید صلح و امنیت منطقه و فراتر از آن ادامه می دهد».

وزیر امور خارجه استرالیا همچنین گفت کره شمالی به سرپیچی از چندین قطعنامه شورای امنیت سازمان ملل که آزمایش موشک های بالستیک و تسلیحات هسته ای را منع می کند، ادامه می دهد.

وزارت امور خارجه فیلیپین نیز اقدام کره شمالی را ناقض قطع نامه های شورای امنیت سازمان ملل خواند.

کره شمالی صبح روز یکشنبه بدون توجه به قطعنامه شورای امنیت سازمان ملل متحد یک فروند موشک دور برد را پرتاب کرد. شلیک موشک با استفاده از فناوری بالستیک براساس قطعنامه شورای امنیت سازمان ملل متحد برای کره شمالی ممنوع است.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار