اِی‌بی‌سی نیوز: چرا هیلاری کلینتون بخت نخست دموکرات‌ها در سه‌شنبه بزرگ است؟

شبکه تلویزیونی اِی‌بی‌سی نیوز در گزارشی به بررسی دلایل پیروزی احتمالی کلینتون در رقابت‌های مقدماتی حزب دموکرات پرداخت.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان شبکه تلویزیونی «اِی‌بی‌سی نیوز» با انتشار گزارشی در پایگاه اینترنتی خود پیش‌بینی کرد «هیلاری کلینتون،» نامزد دموکرات در انتخابات ریاست‌جمهوری آمریکا، در رقابت «سه‌شنبه بزرگ» و انتخابات مقدماتی درون‌حزبی پس از آن، «برنی سندرز،» جدی‌ترین رقیب هم‌حزبش، را شکست خواهد داد. 

در ادامه گزارش آمده است: پس از دو پیروزی‌ ضعیف کلینتون و برتری چشمگیر سندرز در انتخابات مقدماتی ایالت «نیوهمپشایر،» پیش‌بینی می‌شود وزیر امور خارجه سابق آمریکا در انتخابات مقدماتی ایالت «کارولینای جنوبی،» با اختلاف دورقمی آرا، پیروزی قاطعی را در برابر سندرز کسب کند.

نگارنده گزارش معتقد است سیاهپوستان کارولینای جنوبی که نیمی از رأی‌دهندگان دموکرات این کشور را در سال 2008 تشکیل می‌دادند، این‌بار نیز برتری کلینتون را در انتخابات مقدماتی تضمین خواهند کرد.  

از سوی دیگر، آمریکایی‌های دموکرات سه‌شنبه هفته‌ آینده (11 اسفندماه)، در 11 ایالت این کشور به پای صندوق‌های رأی خواهند رفت. این روز بدلیل حساسیت بالای آن به «سه‌شنبه بزرگ» معروف شده است. هفت ایالت از مجموع این 11 ایالت در جنوب آمریکا واقع شده‌اند، که اکثریت ساکنان آن‌ها را سیاهپوستان و مهاجران آمریکای لاتین تشکیل می‌دهند؛ بهمین دلیل، کارشناسان پیروزی قاطع کلینتون را در انتخابات مقدماتی این روز، پیش‌بینی می‌کنند.  



انتهای پیام/      
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار