پیش درآمد پلی‌آف سوپرلیگ بسکتبال

زمانی برای زندگی و زمانی برای مرگ

مرحله پلی‌آف سوپرلیگ بسکتبال ایران فردا در حالی با برگزاری دو دیدار در آبادان و اراک دنبال می‌شود که تیم‌های میزبان با پیروزی جواز حضور در نیمه‌نهایی را به دست می‌آورند.

به گزارش خبرنگار توپ و تور گروه ورزش باشگاه خبرنگاران جوان، دوشنبه این هفته و  پس از برگزاری نخستین دور رقابت‌های پلی‌آف بسکتبال ایران، تیم‌های پتروشیمی بندرامام و شیمیدر تهران به ترتیب با شکست شهرداری تبریز و ثامن مشهد، صعود بی‌‌دغدغه‌ای را به نیمه‌نهایی این رقابت‌ها تجربه کردند. در حکیمه و در دیداری پرحاشیه دانشگاه آزاد به سختی از پس شهرداری اراک برآمد تا کار را به بازی پنجم بکشاند. پالایش نفت هم در گرگان بردی ارزشمند کسب کرد تا در مجموع سه بر یک از شهرداری‌ این شهر پیش باشد.

خوشه‌های خشم! 
دانشگاه آزاد درحالی فردا باید به مصاف شهرداری اراک برود که حاشیه‌های دیدار دوشنبه این دو تیم همچنان ادامه دارد. پس از صدور حکم کمیته انضباطی فدراسیون بسکتبال و جریمه 10 میلیون تومانی زوانکو بوژان، بازیکن کروات شهرداری و بیانیه‌ای دانشگاه آزادی‌ها درباره حواشی این بازی منتشر کردند، محمد دادگان، معاون ورزش دانشگاه آزاد اسلامی دو ناظر برای حضور در بازی فردا تعیین کرد. نصرت اله جعفریان و فخرالدین حمزه علیپور  نمایندگان دادگان در این دیدارند. این اقدامات قطعاً به زعم میزبان خوشایند نیست و خشم اراکی‌ها را هم در پی دارد اما از طرفی می‌تواند باعث شود مسئولان شهرداری اراک در فاصله 24 ساعت به شروع این بازی حساس و پرهیجان، سعی کنند محیطی آرام و دور از تنش را برای میزبانی از دانشگاه آزاد تدارک ببینند. دور از ذهن نیست که حکم کمیته انضباطی فدراسیون بسکتبال که دیروز مبنی بر محرومیت تماشاگران شهرداری گرگان تا پایان مسابقات سوپرلیگ بسکتبال ایران صادر شد، به نوعی به این دیدار هم پهلو بزند و فدراسیون‌نشینان با محرومیت تماشاگران گرگانی، به نوعی با اراکی‌ها هم اتمام حجت کرده باشند. به هرحال دانشگاه آزاد فردا در صورت شکست از سوپرلیگ کنار می‌رود. اتفاقی که با حضور زید عباس، صمد نیکخواه بهرامی، برایان راش و ویل مک‌دونالد شکستی بسیار تلخ برای این مجموعه خواهد بود. البته صمد و مک دونالد با به دست آوردن سلامتی خود، آمادگی بیشتری برای بازی فردا دارند و مصطفی هاشمی می‌تواند با تکیه بر این بازیکنا کلیدی تیمش کار را به بازی ششم بکشاند. در سوی مقابل محمد کسایی‌پور هم نشان داده راه شکست دانشگاه آزاد را خوب بلد است. مثلث مرگ‌بار اصغر کاردوست، حامد آفاق و رائول مارشال زمانی که که بوژان را کنار خود می‌بیند برای هر تیمی خطرساز خواهد بود. 

پرده دوم نبرد شمال و جنوب
پالایش نفت آبادان دوشنبه در رقابتی شانه به شانه شهرداری گرگان را در خانه تسلیم کرد تا دست پر به آبادان برگردد و در یک قدمی صعود به نیمه‌نهایی قرار بگیرد. حماد سامری که با 34 سال سن، جوانترین سرمربی سوپرلیگ بسکتبال ایران به حساب می‌آید، حالا در آستانه افتخار بزرگی قرار دارد. آبادانی‌ها پس از ناکامی در فوتبال و سقوط صنعت نفت به لیگ یک، چشم به درخشش بسکتبالیست‌های خود دوختند و شاگردان سامری هم چه در لیگ، چه در پلی‌آف تا کنون نتایج خوبی گرفته‌اند. به یقین فردا تماشاگران آبادانی تیم بسکتبال خود را مقابل نماینده پایتخت بسکتبال ایران تنها نخواهند گذاشت و این کار شهرداری‌چی‌های گرگان را بیش از پیش سخت خواهد کرد. آن سوی میدان اما محمدمهدی ایزدپناه خوب می‌داند در صورت شکست و حذف از سوپرلیگ، باید پاسخگوی هواداران پرشمار گرگانی باشد. شهرداری در لیگ گذشته بین چهارتیم پایانی بود و اسداله کبیر توانست نتایج نسبتاً خوبی با این تیم بگیرد. همین موضوع کار ایزدپناه را دشوارتر می‌کند. گرگانی‌ها نتوانستند برای پلی‌آف بازیکن خارجی خوبی جذب کنند و درعوض ایمان زندی را از تیم منحل شده آینده‌سازان میهن به گرگان آوردند. اسلاوکو هم که شایعات زیادی درباره پیوستنش به این تیم به گوش می‌رسید دست آخر به گرگان نرفت تا دست ایزدپناه برای پلی‌آف در پوست گردو بماند. خبر محرومیت تماشاگران گرگان تا پایان مسابقات سوپرلیگ هم ضربت دیگری بود که بر پیکر شهرداری گرگان پیش از این دیدار سرنوشت‌ساز زده شد. حالا گرگانی‌ها در صورت پیروزی در آبادان هم باید بدون حامیان همیشگی خود به رقابت‌ها ادامه بدهند.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار