ساری،

جاذبه های چشم نواز مرکز مازندران

جاذبه های گردشگری شهرستان ساری مقصد سفر گردشگران است.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ساری ، فرماندار ساری گفت: همه اقدامات رفاهی و خدماتی برای میزبانی از مسافران نوروزی فراهم شده است.

حسین زادگان با بیان اینکه برج رسکت یکی از آثار تاریخی این شهرستان است، افزود: برج رسکت در 40 کیلومتری جنوب غرب این شهرستان در بخش دودانگه ساری قرار دارد.

وی گفت: بنای برج تاریخی رسکت با آجر ساخته شده و تزئینات آن شامل مقرنس کاری، دو کتیبه آجری به خط کوفی و پهلوی ساسانی است.

فرماندار مرکز مازندران افزود: مسجد جامع ساری از بناهای زیبای این شهر است که قدمت آن به بیش از هزار سال می رسد و در مرکز شهر قرار دارد.

حسین زادگان گفت: مجموعه تاریخی فرح آباد در 22 کیلومتری شمال ساری و در 3 کیلومتری ساحل دریای مازندران قرار دارد که شامل مسجد، پل، دیوارهای بر جا مانده از یک کاخ سلطنتی است و تفرجگاه ساحلی خاندان صفوی بود.

وی افزود: ساحل خزر آباد در 25 کیلومتری شمال شهر ساری واقع شده که منظره بسیار چشم نوازی دارد.

به گفته وی؛ حمام وزیری در مرکز شهر و در کنار خانه کلبادی قرار دارد که متعلق به دوران قاجاریه است.

فرماندار ساری با بیان اینکه خانه کلبادی با قدمتی 200 ساله در مرکز شهر واقع شده است، افزود: معماری خانه کلبادی شامل اتاق ها، حجره ها، شاه نشین ها، حمام، اصطبل، حیاط و هنر به کار رفته روی پنجره ها بی نظیر است.

حسین زادگان گفت: امام زاده یحیی، برج زین العابدین و امامزاده عباس از بناهای تاریخی و مذهبی مازندران است.

وی افزود: چشمه باداب سورت ، آب انبار نو، پارک جنگلی زارع، پناهگاه حیات وحش و سد سلیمان تنگه یا سد شهید رجایی نیز دیگر آثار دیدنی شهرستان ساری است.

انتهای پیام/

برچسب ها: ساری ، جاذبه ، چشم ، مازندران ، طبیعت
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.