شهرکرد؛

صدور سند برای 98 درصد منابع طبیعی چهارمحال و بختیاری

برای 98 درصد از عرصه های منابع طبیعی استان چهارمحال و بختیاری، سند ثبتی صادر شد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شهرکرد؛ مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری چهارمحال و بختیاری به مناسبت هفته منابع طبیعی، با اعلام این خبر گفت: صدور سند ثبتی برای سایر عرصه های منابع طبیعی استان نیز در دست اقدام است.

علی محمدی مقدم اظهار داشت: سند دار شدن عرصه های منابع طبیعی در راستای اجرای قانون تثبیت مالکیت اراضی دولت انجام می شود. 

وی، همچنین از مشخص شدن 100 درصدی اراضی ملی و مستثنیات اشخاص در چهارمحال و بختیاری، در راستای اجرای ماده 56 قانون حفاظت مدیریت و بهره برداری از منابع طبیعی مصوب سال 1346 و ماده 2 قانون حفظ و حمایت منابع طبیعی و ذخایر جنگلی خبر داد. 

محمدی مقدم، با اشاره به ایجاد کمربند حفاظتی در مرز منابع طبیعی و عرصه مردمی، از سال 74، گفت: از ابتدای امسال این کمربند حفاظتی از حالت فیزیکی به صورت نوار سبز، با کاشت گونه های با قابلیت اقتصادی ایجاد می شود.

وی افزود: از ابتدای اجرای طرح صدور سند تک برگی برای اراضی ملی نیز، تا کنون برای 75 هزار هکتار از اراضی ملی چهارمحال و بختیاری سند صادر شده است. 

از مجموع مساحت یک میلیون و 653 هزار و 300 هکتاری استان چهارمحال و بختیاری، افزون بر یک میلیون و 400 هزار هکتار، معادل 86.4 درصد آن، عرصه های منابع ملی است که شامل یک میلیون و 97 هزار هکتار مرتع و 3.7 هزار هکتار جنگل با گونه غالب بلوط می باشد.  
 
از 15 تا 21 اسفند، با عنوان «هفته منابع طبیعی» نام گذاری شده که نخستین روز این هفته، روز درخت کاری است.  
 
شعار هفته منابع طبیعی امسال (۱۳۹۴)، «مدیریت جامع منابع طبیعی با مشارکت مردم» می باشد.  

انتهای پیام/
برچسب ها: سند ، منابع طبیعی ، شهرکرد
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.