شهرکرد؛

پیام استاندار چهارمحال و بختياری به مناسبت ارتحال آيت‌الله واعظ طبسی (ره)

استاندار چهارمحال و بختياری، به مناسبت ارتحال آيت‌الله شیخ عباس واعظ طبسی (ره) تولیت آستان قدس رضوی، پيام تسلیتی صادر كرد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شهرکرد؛ متن پیام تسلیت قاسم سلیمانی استاندار چهارمحال و بختیاری، به مناسبت ارتحال آیت الله حاج شیخ عباس واعظ طبسی (ره) تولیت آستان قدس رضوی، به شرح زیر است:

رحلت فقيه دانشمند و مجاهد خستگي‌ناپذير حضرت آيت‌الله عباس واعظ طبسي عضو مجلس خبرگان رهبری و مجمع تشخيص مصلحت نظام موجب تأثر و تألم همگان شد.
مرحوم آيت الله واعظ طبسي يكي از مفاخر كشور و نظام اسلامي به شمار مي رفتند كه نقش و حضور موثرشان در قبل و بعد از پيروزی انقلاب و همراهيشان با امام (ره) و رهبری معظم، مثال زدني است.
عالمي جليل القدر كه در طول عمر پر بركتش و در مناصب گوناگون، هر آن‌چه توانست براي شناساندن مكتب اهل بيت (سلام الله عليهم اجمعين) انجام داد و آموزه‌هاي رحماني را در عمل متجلي ساخت.  
درايت آن بزرگوار در توليت آستان قدس رضوي و ايجاد تحول عظيم در بارگاه منور رضوي، نمادی از مديريت موفق و تحسين برانگيز را به منصه ظهور رساند.   
نقش مبارزاتي ايشان به عنوان پشتوانه اي بزرگ براي نهضت اسلامي و ركن مهم پيروزي انقلاب اسلامي ايران در شرق كشور، بي بديل است و همواره جاودانه خواهد بود.
مرحوم آيت‌الله واعظ طبسي در دوران حاكميت استبداد و خودمحوري دوران طاغوت با نقش آفريني ارزشمند و هدايت جوانان و با تحمل زندان‌هاي طولاني مدت، از كرامت و منزلت مردم دفاع كرد.
ايشان بعد از پیروزی انقلاب اسلامي نيز يكي از ياران فعال و باوفاي نظام جمهوري اسلامي ايران در مسئوليت‌هاي خطير در دوره‌هاي مختلف بودند و خدمات خود را با رويكرد وظيفه شناسانه تقديم ملت شريف ايران به خصوص مردم نجيب استان هاي خراسان كردند و منشاء تحولات چشم‌گيري بودند.
اميد كه همه ما از اسوه‌هايي چون آيت الله واعظ طبسي درس زندگي بياموزيم و ادب و اخلاق بر گفتار و رفتارمان سايه بگستراند.
اينجانب، ضمن عرض تسليت اين ضايعه تأسف بار به پيشگاه  امام زمان (عج)، مقام معظم رهبري (مد ظله العالي)، علماي اعلام و طلاب حوزه هاي علميه و مردم شريف استان هاي خراسان رضوي، شمالي و جنوبي علي الخصوص خانواده محترم آن فقيه عظيم الشأن و فرزندان آن عالم وارسته، براي آن مرحوم علو درجات را از خداوند متعال خواستارم.

گفتنی است: آیت الله شیخ عباس واعظ طبسی، تولیت آستان قدس رضوی، نماینده ولی فقیه در خراسان، مدیر عالی حوزه علمیه خراسان، عضو مجلس خبرگان رهبری و مجمع تشخیص مصلحت نظام، در بامداد روز گذشته، جمعه 14 اسفند و در سن 80 سالگی، چشم از جهان فرو بست.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.