در گفتگو با باشگاه خبرنگاران جوان:

برای توقف سد داریان کاری از دست محیط زیست ساخته نیست

معاون محیط زیست انسانی سازمان حفاظت محیط زیست گفت: برای توقف سد داریان کاری از دست ما ساخته نیست و راهکار انتقال آب چشمه بل از سوی کار فرما از نظر زیست محیطی پذیرفته شده نیست.

برای توقف سد داریان کاری از دست محیط زیست ساخته نیست
سعید متصدی معاون محیط زیست انسانی سازمان حفاظت محیط زیست در گفتگو با خبرنگار گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان در خصوص سد داریان و نجات چشمه بل اظهار داشت: متاسفانه برای متوقف کردن سد داریان و نجات چشمه بل کاری از دست ما ساخته نیست و در حال حاضر این موضوع معضلی شده که امیدواریم راه حلی برای آن پیدا شود.

وی با بیان اینکه سازمان حفاظت محیط زیست با ادامه پروژه داریان مخالف است تصریح کرد: به دلیل حقوق مکتسبه‌ی ایجاد شده تایید گزارشات ارزیابی دولت قبل برای احداث سد و پیشرفت فیزیکی بیش از 80 درصد این سد در زمان بررسی ما ( سال 92) ما قادر به عملی کردن مخالفت خود نبودیم.

معاون محیط زیست انسانی سازمان حفاظت محیط زیست ادامه داد: مجوز زیست محیطی سد داریان از سوی دولت قبل و در سال 90 صادر شده و آنچه جای تاسف دارد، در نظر نگرفتن مظهر و شرایط طبیعی چشمه بل و تلاش برای حفظ آب چشمه بوده است.

 متصدی با اشاره به اینکه چشمه بل به عنوان کوچکترین رودخانه دنیا مطرح  بوده و در هر ثانیه چهار هزار لیتر آب مناسبی را به ارمغان می‌آورد تاکید کرد: به جای توجه به مظهر چشم در مطالعات ارزیابی این طرح، خارج کردن آب چشمه با رساندن آن به تراز 180 متری مورد توجه قرار گرفته که حتی این مورد از نظر زیست محیطی پذیرفته شده نبوده و منطقی نیست.

وی در پایان گفت: متاسفانه گزارش زیست محیطی سد داریان به دقت مطالعه نشده بود و پیشنهاد کارفرما برای حفظ چشمه بل منطقی نیست.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار