پیگیری جدی وزارت علوم برای توسعه کرسی های زبان فارسی در سال 95

رئیس مرکز همکاری‌های بین الملل وزارت علوم از پیگیری جدی وزارت علوم برای توسعه کرسی های زبان فارسی در سال 95 خبر داد.

پیگیری جدی وزارت علوم برای توسعه کرسی های زبان فارسی در سال 95دکتر حسین سالار آملی قائم مقام وزیرعلوم و رئیس مرکز همکاری‌های بین الملل وزارت علوم در گفت وگو با خبرنگار حوزه دانشگاهی  گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان در خصوص توسعه کرسی های زبان فارسی گفت: توسعه کرسی های زبان فارسی و اسلام شناسی از برنامه هایی است که در سال 95 به صورت جدی پیگیری می شود.

وی تاکید کرد: سیاست وزارت علوم این است که تعداد این کرسی ها را به عنوان قدرت نرم جمهوری اسلامی ایران در خارج از کشور گسترش دهد.

سالارآملی اعلام کرد: به عنوان مثال دانشگاه های متصل به واتیکان موافقت خود را برای راه اندازی کرسی اسلام شناسی با گرایش شعیه شناسی اعلام کرده اند و در نهایت تا پایان فصل بهار اولین کرسی اسلام شناسی با گرایش شیعه شناسی در واتیکان توسط وزارت علوم تحقیقات و فناوری راه اندازی می شود.

رئیس مرکز همکاری‌های بین الملل وزارت علوم افزود: فردی که باید کرسی اسلام شناسی با گرایش شیعه شناسی را ارایه کند نیز مشخص شده و این کرسی برای اولین بار راه اندازی خواهد شد.

قائم مقام وزارت علوم در پایان اظهار داشت: استفاده و همکاری با ایرانیان مقیم خارج از کشور از دیگر برنامه هایی است که در راس برنامه های امور بین الملل وزارت علوم در سال 95 قرار دارد.


انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار