ترامپ: نظام انتخاباتی آمریکا دستکاری شده و ناکارآمد است

نامزد انتخابات ریاست جمهوری آمریکا از نظام انتخاباتی این کشور انتقاد کرد.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل ازتلویزیون رویترز، "دونالد ترامپ،" نامزد جمهوری خواه انتخابات ریاست جمهوری آمریکا بار دیگر از نظام انتخاباتی این کشور انتقاد کرد و آن را موجب نادیده گرفته شدن رای مردم خواند. 

ترامپ نظام انتخابات آمریکا را دستکاری شده و ناکارآمد خواند و گفت مثلا برنی سندرز در انتخابات مقدماتی مختلف پیروز می شود؛ اما در نهایت مجمع برگزینندگان رای دیگری صادر می کند و این نشانه یک نظام ناقص است. این مجمع می گوید برنی سندرز نمی تواند پیروز شود، پرسش این است که چرا وقتی وی این تعداد رای آورده است، نباید پیروز شود. این نظامی ناقص است که در آن افراد دیگری غیر از خود مردم تعیین می کنند چه کسی پیروز می شود. 

دونالد ترامپ در جمع هواداران خود در شهر نیویورک و در آستانه انتخابات مقدماتی این ایالت که سه شنبه برگزار می شود، به میزان تولید صنعتی در آمریکا اشاره کرد و با نشان دادن نموداری که از سیر نزولی میزان تولید صنعتی در آمریکا حکایت داشت، گفت این نمودار میزان تولید آمریکا از دهه 1980 میلادی را نشان می دهد؛ اما به طور مشخص نمایانگر این روند از سال 2000 است. 

این نمودار به خوبی به ما نشان می دهد که این روند موفقیت آمیز نبوده است. این شکستی بزرگ است. فرصت های شغلی به خارج از آمریکا برده شده اند و ما کاری برای متوقف کردن این روند انجام نداده ایم. اگر من رئیس جمهور شوم تضمین می کنم ظرف سه سال چنان تغییری در این روند ایجاد کنم که برای شما دور از تصور باشد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار