افتتاح نخستین آزمایشگاه پژوهشی در دانشگاه تهران/نیروی انسانی مهمترین ذخیره کشور است

معاون علمی فناوری ریاست جمهوری از افتتاح نخستین آزمایشگاه پژوهشی در دانشگاه تهران طی 2 ماه آینده خبر داد.

به گزارش خبرنگار  حوزه دانشگاهی گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان، سورنا ستاری معاون علمی و فناوری ریاست جمهوری در ادامه مراسم افتتاحیه پنجمین سمپوزیوم جهانی انجمن‌های جراحان مغز و اعصاب گفت: طی دو ماه آینده اولین آزمایشگاه پژوهشی در دانشگاه تهران افتتاح می‌شود که ستاد مربوط به این حوزه پژوهشی در معاونت علمی به طور جدی در این زمینه فعالیت می‌کند.

وی افزود: مرکز علوم اعصاب ایران پایه اصلی این حوزه است؛ زیرا در حال حاضر بیش از 2 هزار و 800 مرکز در ایران مشغول به فعالیت‌اند تا بتوانند محصولات خود را به بازار عرضه کنند. 

معاون علمی و فناوری ریاست جمهوری تصریح کرد: نیروی انسانی مهمترین سرمایه کشور است چرا که در حال حاضر تعداد فارغ‌التحصیلان رشته‌های مهندسی در ایران با فارغ‌التحصیلان رشته‌های مهندسی در آمریکا برابر است.

ستاری با بیان اینکه تکیه بر نفت و گاز به عنوان ذخیره‌های اصلی منجر به جلوگیری از پیشرفت‌های ایران به عنوان یک کشور با تمدن کهن می‌شود، بیان کرد: تکیه بر موضوع نفت و گاز اعتماد به نفس را از جوانان ایرانی سلب کرده است که خود می تواند عاملی در جهت پسروی در علم باشد.

وی با اشاره به اینکه توجه ویژه به نیروی انسانی باید در صدر اهداف مملکت قرار گیرد، تأکید کرد: باید بتوانیم از ظرفیت‌ها و توانمندی‌های نخبگان ایرانی در داخل و خارج از کشور به بهترین نحو استفاده کنیم.



انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار