همدان؛

تشکیل کمیته علمی همایش سیدجمال‌الدین اسدآبادی در همدان

معاون فرهنگی و هنری اداره‌ کل فرهنگ و ارشاد اسلامی همدان از برگزاری همایش بین‌المللی سیدجمال‌الدین اسدآبادی خبر داد.

به گزارش خبرنگار تشکیل کمیته علمی همایش سیدجمال‌الدین اسدآبادی در همدانگروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از همدان؛ مجید فروتن گفت: کمیته علمی همایش بین‌المللی سیدجمال‌الدین اسدآبادی به زودی تشکیل خواهد شد به گزارش روابط عمومی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان همدان، مجید فروتن با تأکید بر نامگذاری سال ٩٥ به نام سیدجمال‌الدین اسدآبادی، اظهار کرد: هر سال به پاس ارج نهادن به نام بزرگان دیار تاریخ و تمدن ایران‌زمین به یکی از چهره‌های شاخص استان به صورت برجسته پرداخته می‌شود.


وی تصریح کرد: بر این اساس امسال از سوی شورای فرهنگ عمومی به عنوان سال سیدجمال‌الدین اسدآبادی نامگذاری شده و دبیرخانه همایش پاسداشت بیدارگر مشرق‌زمین نیز در اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی تشکیل خواهد شد.

معاون فرهنگی اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی همدان بیان کرد: کمیته علمی همایش بین‌المللی سیدجمال‌الدین اسدآبادی به زودی تشکیل خواهد شد تا فراخوان آن نیز مشخص و اعلام شود.

این مسئول با بیان اینکه این همایش اسفندماه سال جاری برگزار خواهد شد، افزود: در مقالات ارسالی به این همایش، ابعاد شخصیتی سیدجمال‌الدین و آثار به جا مانده از او در حوزه اسلام مورد بررسی قرار می‌گیرد.

فروتن با بیان اینکه سال گذشته میرسیدعلی همدانی به عنوان چهره شاخص سال انتخاب شده بود، گفت: بزرگداشت میرسیدعلی همدانی نیز سال گذشته با حضور صاحب‌نظرانی از کشورهای مختلف برگزار شد.

وی خاطرنشان کرد: نامگذاری یک سال به عنوان یک شخصیت و برگزاری همایش بین‌المللی پاسداشت از او، با هدف معرفی الگوهای اسلامی ـ ایرانی به نسل جوان است تا بیشتر و بهتر با چهره‌های شاخص استان آشنا شوند.

انتهای پیام/


اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.