المیادین: درگیری ها در یمن همچنان ادامه دارد

با وجود آغاز دور نخست گفتگوهای صلح یمن، درگیری ها در این کشور همچنان ادامه دارد.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از تلویزیون المیادین: همزمان با آغاز دور نخست گفتگوهای صلح میان گروه های یمنی در کویت، جنگنده های ائتلاف سعودی پنج بار دو منطقه الهام و مقام را در شهر متون در شمال استان الجوف در شرق یمن هدف قرار دادند. از سوی دیگر درگیری ها میان نیروهای ارتش و کمیته های مردمی یمن با نیروهای منصور هادی که از حمایت ائتلاف سعودی برخوردارند در همه استان های یمن ادامه دارد. این درگیری ها در مناطق مارب، تعز و نهم متمرکز است.

احمد عبدالله گزارشگر این شبکه در گزارشی در این زمینه افزود: درگیری ها در همه نقاط یمن ادامه دارد. نیروهای ارتش و کمیته های مردمی یمن در استان لحج توانستند با یورش نیروهای منصور هادی به سوی منطقه کرش در شمال این استان مقابله کنند. درگیری ها در این استان همزمان با حملات جنگنده های ائتلاف سعودی به ساختمان اداره امنیت سیاسی به شهر زنجبار مرکز استان ابین بوده است.

جنگنده های ائتلاف سعودی مواضع ارتش و کمیته های مردمی را در شهر ساحلی ذو باب در غرب تعز و منطقه کلابه در شمال تعز هدف قرار دادند. درگیری ها با شدت بیشتری در استان الجوف به ویژه در منطقه عقبه ادامه دارد. نیروهای ارتش و کمیته های مردمی توانستند هشت خودروی زرهی نیروهای منصور هادی را در شهر الغیث منهدم کنند.

همچنین درگیری هایی در شهر متون در استان الجوف به وقوع پیوست. جنگنده های ائتلاف سعودی به صورت گسترده پروازهایی در این استان داشتند. وزارت دفاع یمن اعلام کرد نیروهای منصور هادی با هدف قرار دادن مواضع ارتش و کمیته های مردمی در دو منطقه هیلان و الرمضی در غرب شهر سرواح در استان مارب، آتش بس را نقض کردند. همچنین نیروهای منصور هادی حملاتی به مواضع نیروهای ارتش یمن در شهر عسیلان در شمال استان الشبوه و شهر ظاهر جنوب استان البیضا در مرکز یمن داشتند.

در عرصه تحولات مرزی یمن و عربستان سعودی نیز آرامش شکننده ای که بر این منطقه حاکم شده بود شکسته شد. جنگنده های ائتلاف سعودی چند ساعت پروازهایی بر فراز دو شهر میدی و حرض در استان حجه در غرب یمن داشتند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار