اصفهان؛

استرس محیط کار، چالش همگانی

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی کاشان گفت: شعار روز جهانی بهداشت حرفه ای و ایمنی امسال با عنوان "استرس محیط کار، چالش همگانی" نامگذاری شده است.

دکتر سید علیرضا مروجی در گفتگو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان، وظیفه مهندسان بهداشت حرفه ای را آگاه کردن مدیران درباره اثربخشی برنامه های بهداشت حرفه ای و ایمنی و بسترسازی مناسب در این زمینه عنوان کرد و افزود: مدیران به عنوان افرادی که مسئولیت صیانت از نیروی کار را به عهده دارند باید در این باره مهندسان بهداشت حرفه ای را یاری کنند.
وی افزود: افزایش مشاغل مخاطره آمیز، ترس از دست دادن شغل، اخراج از محل کار و بیکاری، کاهش ثبات مالی و رکود اقتصادی باعث بروز عواقب جدی بر سلامت روانی شاغلین در سال های اخیر شده است.
دکتر مروجی، با بیان اینکه موضوع استرس ناشی از کار در حال حاضر به عنوان یک مسئله جهانی ذر همه کشور ها و همه حرفه ها به خصوص کارگران در همه کشورهای توسعه یافته و یا در حال توسعه  مطرح است، تصریح کرد: ذر این زمینه محل کار به عنوان یک منبع مهم ایجاد خطرات روانی و هم به عنوان یک محیط ایده آل برای رسیدگی به این معضل می تواند باشد.
شایان ذکر است بهداشت حرفه ای یا سلامت شغلی شاخه ای از علم بهداشت است که مسئولیت پیش بینی ، شناسایی، ارزیابی و کنترل عوامل زیان آور موجود در محیط کار به همراه یکسری مراقبت های بهداشتی درمانی را به منظور سالم سازی محیط کار و حفظ سلامت نیروی کار بر عهده دارد.
گفتنی است نهم اردیبهشت ماه مصادف با 28 آوریل از سوی سازمان بین‌المللی کار (ILO) به عنوان روز جهانی بهداشت حرفه‌ای و ایمنی با شعار "استرس محیط کار، چالش همگانی" نامگذاری شده است. 


انتهای پیام/م
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.