همدان؛

وقتی قرار است مردم برای فکر ما پول بدهند یعنی نوشتن امری جدی است

یک نویسنده گفت: وقتی قرار است مردم برای خرید فکر و کلمات ما پول بدهند باید امر نوشتن را جدی بگیریم.

به گزارش خبرنگار وقتی قرار است مردم برای فکر ما پول بدهند یعنی نوشتن امری جدی استگروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از همدان؛ محمدحسینی در هشتادوسومین کارگاه خانه رمان با تاکید بر ضرورت حرفه ای نوشتن افزود:  این که ما برای دل خودمان می نویسیم و حرف هایی ازین دست،برای خانه است؛ کسی که می خواهد بیرون بیاید و کتابش را به دیگران عرضه کند تا مردم به جای خرید هرچیز دیگری بابت خرید کتاب و در واقع اندیشه او پول بدهند نشان از جدی بودن ماجرا دارد.

وی ادامه داد:اولین نکته برای کسی که می خواهد رمان بنویسد شناخت تکنیک های روایت کردن است و بعد از آن چشم  و گوشی بازداشتن برای اتفاقات اطرافمان و اتفاقاتی که در جهان می افتد .

حسینی با بیان اینکه نکته مهم و بدیهی دیگر این است که باید داستانی پیدا کنید افزود: برای نوشتن قاعده بر این است که معمولا اولین داستانی که هر نویسنده ای پیدا می کند داستان شخصی خودش است، در این حالت واقعیت و تخیل با هم آمیخته می شود و واقعیت سکوی پرش نویسنده برای پرش به داستان می شود.

نویسنده کتاب« آبی تر از گناه» با اشاره به اینکه پیداکردن فرم مناسب هم مسئله ی مهمی است افزود: فرم زمینه کار و خیلی فراخ تر و بزرگ تر از تکنیکِ روایت است چرا که این فرم است که شکل نهایی کار را مشخص می کند .

وی گفت: اگر هر کس که در کار نوشتن دستی دارد را یک غریق بدانیم باید گفت وقتی ادبیات راه حفظ از غرق شدن نباشد موفق شدن در آن سخت است میخواهم بگویم اگر فکر می کنید بدون نوشتن می توانید به زندگی ادامه دهید رنجش را به خودتان تحمیل نکنید.

انتهای پیام/


اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.