نمایشگاه نفت، گاز و پتروشیمی(10)؛

کاهش واردات تجهیزات نفتی/شرکتهای ایران موفق به ساخت توربین های گاز در کشور شدند

مدیرعامل شرکت خطوط لوله و مخابرات نفت ایران گفت: تامین قطعات از خارج با توجه به رشد صنعتگران و سازندگان ایرانی در داخلی سازی، کاهش قابل توجهی یافته است.

عباسعلی جعفری نسب مدیرعامل شرکت خطوط لوله و مخابرات نفت ایران در گفتگو با خیرنگار اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، در حاشیه برگزاری بیست و یکمین نمایشگاه بین المللی نفت، گاز، پالایش و پتروشیمی گفت: داخلی سازی قطعات ماشین آلات دوار، ابزار دقیق و سیستمهای برق از جمله مواردی هستند که طی سالها شکل گرفته است و در چند سال اخیر با شدت بیشتری پیگیری می شود.
 
 جعفری نسب با بیان این که در زمینه ماشین آلات دوار، توربینهای گازی اهمیت و کاربرد بیشتری دارد، تصریح کرد: توانمندی شرکتهای داخلی به حدی رسیده است که هم اکنون می توان ادعا کرد که قادر به ساخت این توربین گازی به طور کامل هستند.
 
وی گفت: این توربینهای گازی پیشتر از کشورهای اروپایی یا امریکا تامین می شد، اما خوشبختانه با تلاش سازندگان داخلی و انتقال دانش و فناوری ساخت آنها این امکان به وجود آمده است که از صرف هزینه های هنگفت برای تامین آنها از خارج جلوگیری شود.
 
مدیرعامل شرکت خطوط لوله و مخابرات نفت ایران اظهار کرد: تامین قطعات از خارج با توجه به رشد صنعتگران و سازندگان ایرانی در داخلی سازی، کاهش قابل توجهی یافته است.
 
وی تاکید کرد: تکیه بر ساخت داخل و کاهش اتکا به سازندگان خارجی، شبکه انتقال فرآورده های نفتی را از طریق خطوط لوله افزایش داده است.

مدیرعامل شرکت خطوط لوله و مخابرات نفت ایران تاکید کرد: برای تحقق شعار سال اقدام و عمل باید تمام نهاد با اتحاد و هماهنگی در اجرای برنامه ها بتواند اقتصاد مقاومتی را در کشور نهادینه کنند چرا که تحقق آن زمینه را برای توسعه اقتصاد کشور و رقابت بین کشورهای همسایع را فراهم می سازد.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار