برنامه‌های مشارکتی بخش خصوصی در حوزه سلامت در حال اجرا است

مشاور معاون درمان وزارت بهداشت گفت: ورود برخی بخش‌های خصوصی به حوزه‌ی سلامت و درمان در مرحله امضای تفاهم نامه با وزارت بهداشت متوقف شده است.

علی ماهر مشاور معاون درمان وزارت بهداشت در گفت و گو باخبرنگار حوزه بهداشت و درمان  گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان با اشاره به آغاز کار برخی مجموعه‌های خصوصی به صورت هولدینگ‌های سلامت، گفت: بسیاری از سرمایه گذاران بخش خصوصی از جمله یکی از بانک ها در شهر قم، بنیاد مستضعفان و ستاد اجرایی حضرت امام (ره) در بسیاری از مناطق کشور و شرکت های سرمایه گذاری مستقل، فعالیت خود را در بخش سلامت آغاز کردند.

وی ادامه داد: اما این فعالیت هنوز به مرحله اجرا در بیمارستان ها نرسیده و در مرحله امضای تفاهم نامه با وزارت بهداشت متوقف شده، اما اقدامات لازم از سوی این بخش ها و وزارت بهداشت در دست انجام است.

ماهر یکی از دلایل توقف این طرح را نوپا بودن آن دانست و افزود: به علت تازگی فرهنگ ورود بخش خصوصی یا بخش غیردولتی و سرمایه گذاری آن، در عرصه خدمات به عموم؛ از طریق دانشگاه های علوم پزشکی، فرآیندها به کندی صورت می گیرد. 

مشاور معاون درمان وزارت بهداشت یادآور شد: ایجاد تحول در مراکز درمانی و بیمارستان‌ها، با تصمیم های یک روزه عملی نمی شوند؛ اما معتقدیم سال 95 و 96، سال بهره برداری است و تاکنون ساخت بیش از 24 هزار تخت مورد توافق قرار گرفته است.

انتهای پیام /
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار