گاردین: چگونه ترامپ «متعصبان جهان» را جسور می‌کند؟

به نوشته گاردین، پیروزی نامزد جمهوری‌خواه انتخابات ریاست جمهوری آمریکا در این انتخابات، متعصبان سراسر جهان را خوشحال می‌کند.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان؛ گاردین در مطلبی نوشت: اگر جامعه‌ای جهانی از راست گرایان افراطی وجود داشت، بی‌شک ترامپ رهبر بلامنازع آن بود. پیام او نه تنها به دور افتاده‌ترین مناطق روستایی آمریکا بلکه به نقاطی فرا‌تر از مرزهای این کشور رسیده است. تعصب بدون مرز است. 

مراسم دعای هندوهای افراطی برای پیروزی ترامپ را در نظر بگیرید که هفته گذشته در دهلی نو برگزار شد. به این مناسبت پوستری با این مضمون نیز طراحی شده بود: «ترامپ، امید بشریت.»
 
هم صدایی هندوهای افراطی با ترامپ از این جهت است که آن‌ها دشمن مشترکی دارند. ملی گرایان هندو سابقه‌ای طولانی در نزاع با اقلیت‌های مذهبی دارند؛ پس تعجبی ندارد از طرح ترامپ درمورد ممنوعیت مهاجرت مسلمانان به آمریکا استقبال کنند. آن‌ها ترامپ را تنها امید برای نابودی تروریسم و ناجی بشریت می‌دانند. 

این هندو‌ها تنها افرادی نیستند که ترامپ را تحسین می‌کنند. جناح راستگرای افراطی یونان به نام «طلوع طلایی» نیز از او حمایت می‌کند. ژان ماری لو پن، بنیانگذار و رهبر جبهه ملی فرانسه نیز ترامپ را بهترین انتخاب می‌داند. خِیرت ویلدرس، رهبر اسلام ستیز حزب آزادی هلند نیز در زمره طرفداران ترامپ است. در ضمن، ماتیو سالوینی، رئیس حزب «لیگ شمالی» ایتالیا نیز می‌گوید: «ترامپ یک قهرمان است. ما با او اشتراکات زیادی داریم.» 

تحسین ترامپ از سوی پوپولیست‌ها (عوام گرایان) نیز تعجبی ندارد؛ ترامپ دست روی مسائلی گذاشته که برای آن‌ها بسیار مهم است. ترامپ، مرکل را مورد انتقاد قرار داده و می‌گوید اجازه ورود مهاجران به اروپا اشتباه بوده است. 

ترامپ کسانی را که بذر نفرت و نفاق می‌کارند، جسور کرده است. او فساد و بداخلاقی را به ارمغان آورده است. اعتقادات او تاثیر زیادی بر کسانی دارد که با او اشتراکات فکری دارند. 
پیروزی ترامپ اثری چندبرابر بد‌تر دارد و به طور حتم عواقب گوناگونی در گوشه گوشه جهان به دنبال خواهد داشت. 

بنابراین مهم نیست کجای دنیا هستیم. همه باید در مقابله با این تهدید جهانی متحد شویم؛ زیرا پیامدهای پیروزی ترامپ در انتخابات دامنگیر کشورهای زیادی خواهد شد.



انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار