تبریز؛

ایجاد شعبات اتاق های بازرگانی تبریز و باکو

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار آذربایجان‌شرقی خواستار ایجاد شعبات اتاق های بازرگانی تبریز و باکو در دو کشور شد و گفت: با این روش می توان اطلاعات مورد نیاز تجار و صاحبان صنعت به صورت آنلاین در اختیار متقاضیان قرار گیرد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از تبریز؛ نواداد در دیدار هیاتی اقتصادی از جمهوری آذربایجان با تاکید بر ضرورت افزایش مناسبات اقتصادی فی ما بین دو کشور جمهوری اسلامی ایران و جمهوری آذربایجان گفت: استان آذربایجان شرقی از بهترین قطب های صنعت و تولید ایران محسوب می شود و افزایش این همکاری‌ها با محوریت تبریز و باکو می تواند نقش مهمی در شکوفایی اقتصادی هر دو طرف داشته باشد.

وی ادامه داد: علاوه بر توسعه مناسبات، توسعه زیر ساخت‌های حمل و نقل در دو بخش زمینی و هوایی نیز از اهمیت بسزایی برخوردار بوده و زمینه افزایش همکاری فی ما بین دو طرف را سرعت می بخشد.

وی با اشاره به مشکلات پیش آمده در مرز کشور ترکیه برای کامیون های جمهوری آذربایجان تصریح کرد: ایجاد زیرساخت‌های مناسب حمل و نقل زمینی می تواند مشکلات موجود در این زمینه را کاهش دهد.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری آذربایجان‌شرقی در بخش دیگری از سخنان خود عنوان کرد: در سال‌های نه چندان دور، پرواز هوایی مستقیم از تبریز به باکو و بالعکس وجود داشت و باید در جهت توسعه مناسبات اقتصادی دو کشور، خط هوایی مجددا برقرار شود.

نواداد در بخشی از سخنان خود با بیان اینکه  علاقه مند همکاری با جمهوری آذربایجان برای ساخت تراکتور و قرار دادن امکانات فنی تراکتور سازی در شهر گنجه هستیم ابراز کرد: آکیا خودرو یکی از شرکت‌های موفق در زمینه ساخت اتوبوس‌هایی در سطح یورو 6 است و حاضریم برای ساخت این اتوبوس ها در جمهوری آذربایجان، منطقه قفقاز و فدراسیون روسیه اقدام کنیم.

وی گفت: قطعا حضور هیات آذربایجانی برای تعاملات دو طرفه کارساز خواهد بود و باید تضمین های مورد نیاز برای تولید، بازاریابی و فروش محصولات تامین شود.
 
انتهای پیام/ش
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار