زاهدان،

برگزاری بیستمین کمیسیون مشترک مرزی ایران و پاکستان در بندر چابهار

برگزاری بیستمین کمیسیون مشترک مرزی ایران و پاکستان در بندر چابهار از برگزاری بیستمین کمیسیون مشترک مرزی یبن دو کشور ایران و پاکستان در بندر چابهار خبر داد.

برگزاری بیستمین کمیسیون مشترک مرزی ایران و پاکستان در بندر چابهاربه گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان ،از زاهدان;عصر امروز محمد رفیع در بازدید از روند پیشرفت طرح توسعه بندر شهید بهشتی چابهار از برگزاری بیستمین کمیسیون مشترک مرزی یبن دو کشور ایران و پاکستان در بندر چابهار در دو ماه آینده خبر داد.
 
سرکنسول جدید جمهوری اسلامی ایران در ایالت بلوچستان پاکستان بر سرعت بخشیدن و اتمام پروژه طرح توسعه تأکید کرد و گفت: طی ملاقاتی که با مسؤولان کشوری داشتم نگاه مقامات کشوری ما نسبت به بندر گوادر پاکستان و چابهار یک نگاه تکاملی است و از توسعه بندر گوادر پاکستان خوشحال هستند.
 
وی ادامه داد: طی سفر نواز شریف نخست وزیر پاکستان به ایالت بلوچستان، بیشترین وقت خود را به بازدید از بندر گوادر و دیدار با مقامات منطقه برای توسعه منطقه داشت که این امر بیانگر اهمیت منطقه خصوصآ بندر گوادر برای کشور پاکستان است.
 
سرکنسولگری جمهوری اسلامی ایران در بلوچستان پاکستان اظهار داشت: متأسفانه طبق تفاهم‌نامه‌های اقتصادی که بین دو کشور امضاء شد اقدام عملی جدی برای اجرای آن از سوی دولت پاکستان اجرایی نشده است.
 
معاون دریایی و بندری اداره کل بنادر و دریانوردی سیستان و بلوچستان با ارائه توضیحاتی از روند پیشرفت طرح توسعه بر اهمیت دو بندر مهم چابهار و گوادر پاکستان در منطقه اشاره کرد و افزود: پیشرفت دو منطقه رهاورد امنیت منطقه را به دنبال دارد و ما از پیشرفت بندر گوادر و اتفاقات مهم اقتصادی در پاکستان خوشحالیم زیرا امنیت پاکستان امنیت منطقه و کشور ما است.
 
سیدحسن ابراهیمی گفت: کشورهای منطقه منتظر برداشت بذر کاشته شده خود در منطقه هستند.
 
گفتنی است، پیش از این 19 کمیسیون مشترک مرزی گذشته بین دو کشور در زاهدان و کویته پاکستان برگزار می‌شد و مقرر است بیستمین کمیسیون در بندر چابهار برگزار شود.
 
انتهای پیام/پ
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار