نتانیاهو: روابطمان با روسیه در حال پیشرفت است

نخست وزیر رژیم صهیونیستی، روابط روسیه و اسرائیل را در حال پیشرفت دانست.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از شبکه تلویزیونی الجزیره مباشر، بنیامین نتانیاهو در کنفرانس خبری خود با ولادیمیر پوتین رئیس جمهور روسیه در مسکو گفت: گفتگوهای موثر و خوبی داشتیم که به سود منافع دو ملت روسیه و اسرائیل است و چند توافق نامه میان دو طرف در زمینه های انرژی، حقوق اجتماعی و گمرگی امضا شده است.

از رئیس جمهور پوتین به دلیل نقش وی در امضای این توافق نامه ها تشکر می کنم. امروز سالگرد بیست و پنجمین سالگرد از سرگیری روابط دیپلماتیک میان روسیه و اسرائیل است. از آن زمان به صورت مستمر شاهد گسترش روابط دو طرف هستیم و سفری که داشتیم، مرحله مهمی در توسعه این روابط شمرده می شود.

روابط انسانی میان دو ملت روسیه و اسرائیل وجود دارد و ما نقش بزرگ ملت روسیه را در شکست دادن آلمان فاشیست و تلاش های صورت گرفته در جبهه های شرقی و غربی را از یاد نمی بریم. بیش از نیم میلیون یهودی روسیه به اسرائیل مهاجرت کرده اند.

در گفتگوهای امروز خود درباره این بیست و پنج سال رابطه، ارزیابی هایی داشتیم و افق های پیش رو و همچنین بیست و پنج سال آینده و همکاری های دو طرف را درباره فن آوری های بالا و عرصه های اقتصادی، تجاری و فرهنگی بحث و بررسی کردیم.

وی افزود: تلاش می کنیم روابط روسیه و اسرائیل در دیگر زمینه ها تقویت شود. امروز همچنین درباره همکاری های فنی توافقاتی داشتیم و امیدواریم بر شمار افرادی که در روسیه می توانند زبان عبری را یاد بگیرند افزوده شود. قرار است مرکزی درباره آموزش زبان عبری در مسکو تاسیس شود و تاسیس چنین مرکزی بیانگر تلاش برای توسعه روابط مسکو و تل آویو است.

ما همچنین درباره اوضاع کنونی در منطقه و همچنین روابط نظامی موجود میان دو طرف در منطقه بحث و گفتگو کردیم. این تماس ها به هدف جلوگیری از حوادث و مشکلات و به موفقیت رسیدن در نبرد ضد دشمن مشترک است. ما همچنین در مورد چالش های تروریستی اسلامگرایان تندرو   بحث و بررسی کردیم.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار