همه چیز درباره کاپیتان های یورو 2016 / گروه A

بررسی بیوگرافی کاپیتان های تیم های حاضر در گروه نخست جام ملت های اروپا نکات جالبی را نشان می دهد.


به گزارش خبرنگار حوزه دنیای ورزش گروه ورزشی باشگاه خبرنگاران جوان، بررسی بیوگرافی کاپیتان های تیم های حاضر در گروه نخست جام ملت های اروپا نکات جالبی را نشان می دهد.


فرانسه:

میزبان این دوره از رقابت های جام ملت های اروپا پس از گذراندن حواشی مختلف و از دست دادن تعدادی از ستاره های خود به دلایل متعدد، بازوبند کاپیتانی را بر بازوی دروازه بان خود می بیند. هوگو لوریس 29 ساله از سال 2008 سابقه پوشیدن پیراهن تیم ملی فرانسه را دارد و در 75 بازی ملی، 54 بار مقابل حریفان مغلوب شده است. دروازه بان تیم تاتنهام انگلیس یکی از عناصر مهم خروس ها در این مسابقات خواهد بود.


رومانی:

کاپیتان تیم ملی رومانی، یکی از باسابقه ترین بازیکنان حاضر در بین تمام تیم های یورو 2016 خواهد بود. رزوان رت با 35 سال سن و 111 بازی ملی، به طور حتم مهره ای تاثیرگزار در تیم آنخل یوردانسکو به حساب می آید. مدافع حال حاضر تیم رایو وایکانو، 2 گل ملی نیز در کارنامه دارد. نکته جالب توجه برای کاپیتان تیم رومانی این است که او نخستین بازی ملی خود را در مقابل فرانسه و اتفاقا در شهر سنت دنیس برگزار کرده است. این دیدار جمعه شب بار دیگر در همین شهر تکرار می شود.


سوئیس:

مدافع راست 32 ساله تیم فوتبال یوونتوس، یکی از بهترین بازیکنان سال های اخیر کشور سوئیس به حساب می آید و در این دوره مسئولیت سنگین کاپیتانی تیم ملی کشورش را بر عهده دارد. استفان لیخت اشتاینر کسی است که بعد از خط خوردن گوخان اینلر از ترکیب سوئیس، به عنوان کاپیتان این تیم معرفی شد. مدافع سوئیسی ها از سال 2006 پیراهن تیم ملی را بر تن کرده و تا کنون در 81 بازی ملی خود، 5 گل به ثمر رسانده است.


آلبانی:

کاپیتان ناشناخته ترین تیم گروه نخست این دوره از جام ملت های اروپا به هیچ وجه با جو حاکم بر ورزشگاه های فرانسه غریبه نیست. لوریک کانا هافبک تیم نانت فرانسه با 90 بازی ملی، رهبری تیم ملی آلبانی را در بازی های یورو2016 بر عهده دارد. او که در سال 2003 در بازی مقابل سوئیس نخستین بار پیراهن تیم ملی کشورش را به تن کرده، در این مسابقات هم نخستین بازی خود را برابر تیم سوئیس انجام خواهد داد. کانای 32 ساله در 90 بازی ملی خود تنها یک بار موفق به گلزنی شده است.


٭نکات مهم درباره کاپیتان های گروه A


میانگین بازی ملی

25/89

میانگین گل ملی

2

میانگین سن

32


*  در بین کاپیتان های این گروه، یک دروازه بان ، 2 مدافع و یک هافبک حضور دارند.

  *هیچ کدام از 4 کاپیتان گروه A در لیگ کشور خودشان بازی نمی کنند.

  *دیدار نخست تیم های رومانی و آلبانی در یورو 2016 برای کاپیتان های این دو تیم تداعی کننده اولین بازی ملی این 2 کاپیتان است. (رومانی - فرانسه و آلبانی - سوئیس)

 *کاپیتان رومانی تنها کاپیتان این گروه است که به باشگاه صدتایی ها راه یافته است.


انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار