کشف شهرهای 1400 ساله مدفون در زیر جنگل‌های کامبوج+ تصاویر

باستان‌شناسان با استفاده از فناوری لیزر هوابُرد، چندین شهر متعلق به قرن 12 میلادی را در زیر جنگل‌های کامبوج کشف کردند.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان؛ به نقل از گاردین، باستان‌شناسان با استفاده از فناوری لیزر هوابُرد، چندین شهر قرون‌وسطایی را که احتمال می‌رود متعلق به قرن 12 میلادی باشند، در زیر جنگل‌های کامبوج و نزدیک شهر باستانی «آنگکور وات» کشف کرده‌اند. در اسناد تاریخی، نامی از این شهرها برده نشده است. پیش‌بینی می‌شود با این کشف بی‌نظیر، زوایای پنهان بی‌شماری درخصوص تاریخ جنوب شرق آسیا آشکار گردد. 

«دیمین ایوانز،» باستان‌شناس استرالیایی، که قرار است کشف خارق‌العاده‌اش در شماره‌ی دوشنبه مجله «علم باستان‌شناسی» چاپ شود، از کشف این شهرها که عمر آن‌ها بین 900 تا 1400 سال است، با استفاده از فناوری لیزر هوابرد خبر داد. وی می‌گوید تاکنون در تاریخ به این شهرها اشاره‌ای نشده است.    

برخی از باستان‌شناسان می‌گویند این شهرها متعلق به بزرگترین امپراطوری کره زمین هستند که در قرن 12 میلادی در اوج شکوفایی و قدرت قرار داشت. وسعت برخی از این شهر‌ها از به اندازه «پدوم پن،» پایتخت کامبوج، است.   

کارشناسان در زمینه باستان‌شناسی معتقدند کشف این شهرهای قرون‌وسطایی بزرگترین کشف سال‌های اخیر بوده است. برخی پیش‌بینی می‌کنند کشف این شهرها، بزرگترین گام در 50 یا 100 سال اخیر در جهت شناخت «تمدن آنگکوریان» محسوب می‌شود. 

انگکور وات نام مجموعه‌ای از معابد است که در اوایل سده دوازدهم برای شاه «سوریاوارمان دوم» در انگکور واقع در کشور کامبوج ساخته شد تا پرستشگاه و پایتخت حکومتی وی قرار گیرد. این معبد که در ابتدا معبدی هندو بود و به «ویشنو،» خدای هندیان تقدیم شده بود، پس از ورود آیین بودا به معبدی بودایی بدل شد. انگکور وات که تا به‌امروز به‌خوبی حفظ شده است هنوز هم تنها پرستشگاهی است که از زمان ساختش تا کنون به عنوان یک مرکز مذهبی استفاده می‌شود.

این معبد بزرگترین بنای مذهبی در جهان است و معماری اصیل خمری را می‌توان در آن مشاهده نمود. انگکور وات که اصلی‌ترین جاذبه گردشگری کامبوج است، نشان ملی آن کشور نیز به‌شمار می‌آید و طرح آن بر روی پرچم کامبوج نیز نقش بسته است.


کشف شهرهای 1400 ساله مدفون در زیر جنگل‌های کامبوج

کشف شهرهای 1400 ساله مدفون در زیر جنگل‌های کامبوج

کشف شهرهای 1400 ساله مدفون در زیر جنگل‌های کامبوج

کشف شهرهای 1400 ساله مدفون در زیر جنگل‌های کامبوج



انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار