صندوق بین المللی پول: چین در معرض آسیب های شدید اقتصادی

صندوق بین المللی پول اعلام کرده چین برای مقابله با بحران های اقتصادی احتمالی باید در سیاست های خود تغییراتی ایجاد کند.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری رویترز؛ دیوید لیپتون، معاون اول مدیرعامل صندوق بین المللی پول، در پایان بازدیدش از پکن اظهار کرد "پیش بینی های رشد کوتاه مدت، به دلیل سیاست های اخیر چین بهبود یافته است؛ با این حال چشم انداز میان مدت، به دلیل نامشخص بودن عوامل بسیاری در بازار در وضع نامناسبی قرار دارد."

اقتصاد چین سال گذشته با آهسته ترین سرعت در 25 سال اخیر رشد کرد. بخشی از دلایل این امر به کاهش تقاضا برای کالا در بخش داخلی و کشورهای خارجی و بخش دیگر به کاهش سرمایه گذاری ها و تولید مازاد مربوط می شود.

تحلیلگران اظهار کرده اند تلاش های دولت برای بهبود فعالیت های اقتصادی و دست یابی به اهداف رشد، میزان بدهی ها را افزایش داده است. موضوعی که می تواند برای نظام بانکداری چین خطراتی به همراه داشته باشد.

صندوق بین المللی پول پیش بینی کرده است اقتصاد چین در سال 2017 6 درصد رشد خواهد داشت. در همین حال چین برای 5 سال آینده رشد 6.5 درصدی را هدف گذاری کرده است؛ هرچند که تحلیلگران باور دارند میزان رشد این کشور کمتر از آمار رسمی ارائه شده از سوی دولت این کشور است.

چین باید درآمدها و هزینه‌های دولت های محلی را نظم بخشد، امنیت اجتماعی را گسترش دهد، قوانین بودجه ای جدیدی اعمال کند و نظام مالیاتی را بهبود بخشد.

صندوق بین المللی پول به دولت چین پیشنهاد اعمال مالیات استفاده از زغال یا کربن را ارائه داد. اعمال چنین قانونی می تواند به بهبود وضع نامناسب آلودگی هوا در چین کمک کند.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار