ورزش دولتی و تلخی بی پایان

رزشی که متکی به دولت ونهادهای دولتی باشد علاوه بر اینکه مشکلاتی برای دولت ایجاد میکند خود نیز همیشه با سیاسی بازی های دولتی ها و مشکلات مالی مواجه است.

ورزش دولتی و تلخی بی پایانبه گزارش خبرنگار  فوتبال و فوتسال گروه ورزش باشگاه خبرنگاران جوان، فرمایشات مقام معظم رهبری در پیام نوروزی و تاکید بر نقش اقتصاد مقاومتی در همه عرصه ها نشان می دهد که در ورزش هم چاره ای جز حرکت به سمت ورزش خصوصی و فاصله گرفتن با ورزش دولتی وجود ندارد. این بار مسئولان ورزش باید جدی تر از گذشته به فکر واگذاری ورزش به بخش های خصوصی باشند و از زیر بار مسئولیتی که روی دوششان قرار گرفته است شانه خالی نکنند.

بنای ورزش ایران از ابتدا براساس جیب دولت نهاده شده و در شرایطی که بسیاری از رشته های ورزشی ایران در دنیا حرف اول را می زنند و سال ها از فعالیت شان می گذرد اما نحوه اداره کردن این فدراسیون ها همچنان سنتی باقی مانده و کیلومترها با استاندارهای جهانی فاصله دارد. فدراسیون های ورزشی ایران هنوز چشم به جیب دولت دارند و اگر سالی بودجه ای از سوی دولت نرسد جیب همه خالی خواهد بود و ناکامی ها پشت سرهم رقم خواهد خورد.

ورزشی که متکی به دولت ونهادهای دولتی باشد علاوه بر اینکه مشکلاتی برای دولت ایجاد میکند خود نیز همیشه با سیاسی بازی های دولتی ها و مشکلات مالی مواجه است.

البته گذار ورزش از سیستم دولتی به خصوصی باید بسیار دقیق بررسی شود و تمامی جوانب در نظر گرفته شود.

اینکار میتوان بار بزرگی از دوش دولت بردارد و ورزش را در مسیر درست خود قرار دهد.
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار