فوتبال و اقتصاد مقاومتی در مسیر مخالف!

پنجره نقل و انتقلات این فصل مسابقات لیگ برتر فوتبال کشور هم به مانند فصول گذشته پر آب و تاب بود.

فوتبال و اقتصاد مقاومتی در مسیر مخالف!به گزارش  خبرنگار حوزه فوتبال و فوتسال گروه ورزش باشگاه خبرنگاران جوان پنجره نقل و انتقلات این فصل مسابقات لیگ برتر فوتبال کشور هم به مانند فصول گذشته پر آب و تاب بود و تیم ها بر سر جذب بازیکنان مورد نظرشان با چالش های فراوانی مواجه شدند اما نکته‌ی که باید به آن توجه ویژه‌ای داشت، دخل و خرج برخی از باشگا‌های لیگ برتری و حتی لیگ یکی بود.

حضرت آیت‌الله خامنه‌ای رهبر معظم انقلاب اسلامی در پیام نوروزی‌شان که به صورت زنده از شبکه‌های مختلف صداوسیمای جمهوری اسلامی ایران پخش شد، سال ۱۳۹۵ هجری شمسی را به عنوان سال «اقتصاد مقاومتی؛ اقدام و عمل» نام‌گذاری کردند.

با توجه به فشارهای خارجی و مشکلات اقتصادی که در چند سال اخیر برای کشور عزیزمان پیش امده، رهبر فرزانه انقلاب با مطرح کردن اقتصاد مقاومتی و ابلاغ آن به ارگان‌ها ونهادهای مختلف سعی بر احیای اقتصاد کشور داشته‌اند. اما برخی از نهادها و ارگان‌ها با در پیش گرفتن سیاست‌های گذشته خود در پیش برد این اقتصاد انقلابی هیچ گونه اقدام موثری نداشته‌اند .

نقل و انتقلات این فصل فوتبال کشورمان هم امسال پرخرج تر از فصول گذشته برگزار شده و همچنان ادامه دارد و برخی از بازیکنان با توجه به داشته پیشنهادات نجومی از یک تیم، به تیم رقیب ملحق میشوند که این موضوع نشان دهتده بهتر بودن و به قولی چرب تر بودن پیشنهاد تیم رقیب است.

اگر بخواهیم اقتصاد مقاومتی را در مسابقات لیگ برتر فوتبال کشورمان پیاده سازی کنیم به سه بخش اساسی تقسیم میشود که عبارتند از:
 1. توجه به زیر ساخت‌ها
 2. توجه به تیم‌های پایه و استعدادهای جوان
3. درامد زایی مناسب

در واقع با پیاده سازی این 3 نکته اساسی در تیم‌های باشگاهی فوتبال کشورمان ممکن است در ابتدا نتیجه مناسب حاصل نشود اما به طور قطع در دراز مدت تیم‌های باشگاهی کشورمان به هدف مشخص شده خواهند رسید زیرا این الگو در دنیای فوتبال جواب داده و تیم‌های که این رویه را دنبال کرده اند موفق تر از سایر تیم‌ها بوده‌اند وتیم فولاد خوزستان هم با تکیه بر این نکات اساسی به موفقیت‌های چشم گیری از جمله قهرمانی در لیگ برتر رسیده‌اند.

مشکل دیگری که نقل و انتقلات بازیکنان وجود دارد، 2 یا حتی 3 برابر شدن ارزش یک بازیکن به خاطر رقابت بین دوباشگاه است به این ترتیب باشگاهای فوتبال کشورمان که اکثر شان به صورت دولتی اداره میشوند پول بیت‌المال را به راحتی اصراف میکنند که این موضوع حتی صدای پیشکسوت‌های فوتبال کشورمان که در عرصه بین‌المللی نیز شناخته شده هستند در آورده است.

در پایان باید متذکر شد که نهادهای مثل وزارت ورزش و جوانان، فدراسیون فوتبالو سازمان لیگ باید بیشتر در این موضوع ورود کنند و مانع ولخرجی‌های باشگاهای فوتبال کشور شوند و این نهاد‌‍ها باید در پیش برد اقتصاد مقاومتی فعالتر باشند زیرا کشور ما نیازمند این سیاست انقلابی است.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار