ورزش نیازمند تغییر دیدگاه اساسی و جدی است

برای پیاده سازی اقتصاد مقاومتی در ورزش باید دیدگاه خود نسبت مسائل اقتصادی در ورزش تغییر دهیم.

به گزارش گروه ورزش باشگاه خبرنگاران جوان، لزوم توجه به توليدات داخلي و بها دادن به نيروهاي بومي كشور يكي از راه‌هاي تحقق بحث اقتصاد مقاومتي و عملي شدن آن در سال 95 است. جامعه ورزش نيز از اين قاعده مستثني نيست. در دنياي امروز ورزش به عنوان يك صنعت در پيشرفت كشورها نقشي غير‌قابل‌انكار دارد. صنعتي كه روي خروجي اقتصاد كشورها تأثيري مستقيم دارد. اينكه جامعه ورزش ايران هنوز بعد از سال‌ها بابت استفاده از ابزار و امكانات محتاج خارج باشد و به توليدات داخلي اهميت ندهد نكته‌اي است كه در سال اقتصاد مقاومتي اقدام و عمل بايد مورد توجه قرار گيرد.

اقتصاد علمي است كه در همه حوزه‌ها نقش اصلي را بازي مي‌كند و ورزش نيز از اين امر مستثني نيست. هر يک از سازمان‌هاي ورزشي بايد به عنوان عضوي از صنعت ورزش، در راستاي درآمدزايي و كاهش هزينه‌هاي سازماني حركت كنند. ورزش به عنوان يك صنعت وظيفه دارد ‌نقش خود را در اقتصاد ازجمله در مسائل مربوط به درآمدزايي و اشتغالزايي و كارآفريني مشخص كند.

همچنين سازمان‌هاي ورزشي بايد دانش‌بنيان شده و در جهت افزايش بهره‌وري گام بردارند. صنعت ورزش بايد در راستاي توجه به توليدات داخلي در ورزش حركت كرده و شفاف‌سازي و سالم‌سازي و فرهنگ جهادي در ورزش را به يك فرهنگ همگاني تبديل كند. هر اندازه نقش صنعت ورزش در تحقق سياست‌هاي اقتصاد مقاومتي افزايش يابد، پويايي اقتصادي بيشتر مي‌شود. ورزش، صنعتي است كه مي‌تواند وابستگي به درآمدهاي دولتي را كاهش دهد.

البته در این میان استفاده از مدیرانی که توانایی پیاده سازی این سیاست انقلابی را دارا هستند بسیار مهم است، زیرا اگر مدیران و مسئولان ورزش کشور در هر بخشی توانایی پیاده سازی اقتصاد مقاومتی را نداشته باشند، ممکن است ان حوزه ورزشی از دیگر حوزه‌‎ها عقب بماند.
به هر حال ورزش کشور ما به دولتی بودن  و از آن جیب و از این جیب خرج کردن عادت کرده است و این سیاست فرسوده و قدیمی نیازمند تغيير نگاه اساسي و جدي است و باید این تغییر دیدگاه در همه بخش‌ها پیاده شود.

گام اول برای تغییر در ورزش خصوصی سازی آن است که شاید ورود به آن مشکل باشد ولی می‌تواند خیلی از دردهای ورزش ما را تسکین دهد و باعث پویایی آن شود، با توجه به اینکه ورزش در کشور ما بسیار پر طرفدار است بنابراین نیازمند توجه بیشتری است.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار