یاسوج؛

ترویج سبک زندگی اسلامی راهکار کاهش آسیب های اجتماعی است

امام جمعه یاسوج افزود: وجود بسیاری از آسیب های اجتماعی از جمله طلاق و اعتیاد ناشی از کم توجهی به تعالیم دینی و اسلامی است.

 
 به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از یاسوج؛ حجت الاسلام و المسلمین سید علی اصغر حسینی افزود: دین مبین اسلام جامع و کامل است و برای تمامی امور و مراحل زندگی انسان سبک و برنامه دارد.

وی رهنمودهای مقام معظم رهبری در باره نقش تعالیم دینی در تربیت اسلامی،پرورش انسان سالم ، سبک زندگی اسلامی و جامعه سالم را یادآور شد و تصریح کرد: این سبک زندگی موجب پرورش و ورود افراد صالح به جامعه و عرصه خدمتگزاری و نیز بستر ساز سلامت روحی و روانی جامعه سالم خواهد شد.

امام جمعه یاسوج با اشاره به اینکه اسلام دین دنیا و آخرت است و به هر دو موضوع توجه ویژه دارد، بیان کرد: خانواده اسلامی آن است که تمامی برنامه ها و روش زندگی در آن بر اساس احکام الهی و اسلامی باشد.

حسینی اظهار کرد: جامعه از خانواده ها تشکیل می شود و می توان گفت که خانواده جامعه ای کوچک و جامعه نیز خانواده ای بزرگ است و هرگاه خانواده ها سالم باشند این امر در تامین سلامت جامعه نیز نقش اساسی دارد و بهترین کانون برای تربیت و پرورش انسان خانواده است.

وی عنوان کرد: رعایت برنامه های اسلامی، احکام الهی و امور دینی در خانواده ها موجب تشکیل جامعه سالم و کاهش آسیب های اجتماعی خواهد شد زیرا اجتماع سالم از خانواده های سالم تشکیل می شود.

امام جمعه یاسوج گفت: وحدت، همبستگی، انسجام و همدلی مثال زدنی ملت ایران خنثی کننده تمامی توطئه های شوم دشمنان از ابتدای انقلاب اسلامی تاکنون بوده و در آینده نیز اینگونه خواهد بود.

حجت الاسلام والمسلمین حسینی بیان کرد: رهنمودهای مقام معظم رهبری به عنوان ناخدای کشتی انقلاب در مورد تمامی امور و زمینه ها از جمله وحدت برگرفته از آیات و روایات است.

وی گفت: قرآن مجید به عنوان قانون اساسی مسلمانان مساله وحدت، همدلی و هماهنگی هر چه بیشتر ملت های اسلامی با یکدیگر را بارها بیان کرده و به آن فرمان داده است.

حسینی اظهار کرد: اسلحه ای برنده تر و کارسازتر از وحدت نیست و پیروزی انقلاب اسلامی ایران نیز به اموری شامل اسلحه، شرق، غرب، دخالت ارتش و یا انجام کودتا متکی نبود.

حسینی ابراز داشت: انقلاب اسلامی به عنوان معجزه قرن و لطف الهی در سایه وحدت ملت ایران، رهبری امام خمینی (ره) و تبعیت مردم از ولی فقیه پیروز شد.

امام جمعه یاسوج افزود: دشمنان همواره درصدد انحراف، تضعیف و یا نابودی نظام و انقلاب بوده و هستند و به همین دلیل نیز جنگ هشت ساله را به کشور و ملت ایران تحمیل کردند.

حسینی گفت: قشرهای مختلف ملت ایران با حضور گسترده و به موقع در دوران هشت سال دفاع مقدس و با وحدت و هماهنگی کامل خود در برابر دشمنان شرقی و غربی ایستادند و به همین دلیل دشمنان در این زمینه نیز شکست خورده و موفق نشدند.

وی بیان کرد: هر چند که دوران هشت سال دفاع مقدس مشکلات و دشواری های متعددی برای کشور و ملت ایران داشت و افراد زیادی در آن شهید، جانباز و یا اسیر شدند اما مقاومت و رشادت مثال زدنی مردم و به ویژه نسل جوان موجب حفظ نظام و انقلاب شد.

حسینی اظهار کرد: تنها راه برخورداری از عزت، استقلال و پیروزی بر دشمنان داشتن وحدت، همبستگی، همدلی و هماهنگی است و جز این نیز راه دیگری وجود ندارد.

وی عنوان کرد: ملت ایران اسلحه برنده ای به نام وحدت دارند که در هیچ کارخانه ای ساخته نشده و نمی شود و باید بیش از پیش قدردان آن بود.

حسینی ابراز داشت: وحدت از هر موشک، بمب، هواپیما و یا تجهیزات نظامی و دفاعی دیگری قوی تر است و تاکنون نیز به لطف الهی ملت ایران از انسجام و همدلی مثال زدنی خود نتایج مهمی کسب کرده و به موفقیت های ارزنده ای در زمینه های مختلف دست یافته اند.

امام جمعه یاسوج افزود: بیانات رهبر معظم انقلاب در مورد وحدت و دیگر امور و مسائل را باید عمل و اطاعت کرد و از رهنمودهای راهگشای معظم له تبعیت شود زیرا ولی فقیه بوده و جانشین امام زمان (عج) است.
 
انتهای پیام/و
برچسب ها: سبک ، زندگی ، یاسوج
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.