بازگشایی 80درصد از راه های مناطق عشایری کهگیلویه و بویراحمد

معاون فنی و عمرانی مدیرکل امورعشایر کهگیلویه و بویراحمد گفت: 80درصد از راه های مناطق عشایری این استان بازگشایی شد.

 به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از یاسوج؛ بهمن آزادی با بیان اینکه کار بازگشایی جاده های مناطق عشایری کهگیلویه و بویراحمد از نیمه دوم فروردین سال جاری شروع شده است، افزود: تا 15 روز آینده کار بازگشایی راه های دسترسی به مناطق عشایر این استان پایان خواهد یافت.

وی تصریح کرد:تاکنون راه های دسترسی به مناطق عشایری سیلاب و کلوار ، دیلگون ، نرماب ،کاکان ، سرداب ، مله شوره ، زنگوا ، زیلایی ، جوش ، دالون و گل اسپید استان بازگشایی شده است.

آزادی ادامه داد: در حال حاضر هشت دستگاه ماشین آلات راهداری در حال بازگشایی راه های عشایری هستند.

آزادی با اشاره به این که در اثر سیلاب ها و بارش های زیاد در سال گذشته به جاده های عشایری مناطق ییلاقی استان بویژه مناطق بویراحمد سفلی خسارت وارد شده است، ابراز کرد: امسال برای بازگشایی این جاده ها بیش از چهار میلیارد ریال اعتبار اختصاص یافته است.

آزادی ابراز کرد: کهگیلویه و بویراحمد سه هزار و 500 کیلومتر جاده عشایری در 220 محور دارد.
وی ابراز داشت: 90 درصد از راه های مناطق عشایری این استان خاکی است.

آزادی افزود: مرمت این جاده ها برای سهولت عبور و مرور عشایر انجام می شود.

وی گفت: بهسازی و مرمت راه های عشایری این استان نیازمند ساخت ابنیه فنی شامل پل، آب نما، آبگذر و شن ریزی است.

وی با این که راه های عشایر کهگیلویه و بویراحمد هر سال بازگشایی می شود افزود: این مسیرها بر اثر بارندگی های فصلی، نبود ابنیه فنی لازم و استفاده همزمان کشاورزان از آن تخریب می شود.

وی با اشاره به تولید 54 درصد گوشت قرمز و 37 درصد شیر از سوی عشایر کهگیلویه و بویراحمد، عنوان کرد: عشایر این استان نقش مهمی در تولید ملی و تحقق اقتصاد مقاومتی دارند که این امر لزوم توجه به تقویت زیرساخت های رفاهی آنها را دو چندان کرده است.

وی با بیان اینکه جامعه عشایری کهگیلویه و بویراحمد 35 درصد صنایع دستی شامل 10هزار متر مربع انواع گبه، جاجیم، قالی، گلیم و فرش این استان را تولید می کند، ابراز داشت: ساماندهی زیرساخت های زندگی عشایر مورد توجه دولت یازدهم است.

12در صد از جمعیت استان کهگیلویه و بویراحمد در قالب 11 هزار خانوار با جمعیتی معادل 70 هزار نفر عشایر هستند.

انتهای پیام /ف - س
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.