یاسوج؛

پایه و اساس تحقق اقتصاد مقاومتی افزایش فرهنگ کار است

کارشناس مسائل استراتژیِک گفت: پایه و اساس تحقق اقتصاد مقاومتی افزایش فرهنگ و وجدان کار بین قشرهای مختلف مردم کشور است.

 به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از یاسوج؛ محمدحسن قدیری ابیانه در نشست مشترک مسئولان اجرایی و نخبگان علمی کهگیلویه و بویراحمد در یاسوج افزود: بهبود روحیه کار و تلاش، افزایش میزان بهره وری و خرید نکردن کالاهای خارجی از دیگر پایه های مهم اجرا و تحقق اقتصاد مقاومتی خواهد بود.

کارشناس مسائل استراتژیِک با اشاره به نامگذاری امسال از سوی رهبر معظم انقلاب به نام سال اقتصاد مقاومتی، اقدام و عمل، گفت:میزان کار مفید در دستگاه های اجرایی کشور پایین و تعداد تعطیلات مناسبتی نیز بالاست و با این شرایط بهبود وضعیت اقتصادی و رسیدن به توسعه ممکن نیست.

قدیری با اشاره به اینکه از نظر دین مبین اسلام کار و تلاش نوعی ارزش است، اظهار کرد: فرهنگ و وجدان کار در کشور ضعیف بوده و مصرف گرایی نیز به طور چشمگیری رواج دارد.

وی عنوان کرد: ایران اسلامی با وجود داشتن انواع انرژی، منابع غنی و مواهب خدادادی سرشار دارای مشکلات متعدد اقتصادی است.

قدیری ابراز داشت: کارخانه ها و واحدهای تولیدی کشور به جای افزایش تولید و کمک به اقتصاد حالت مطالبه گری از دولت دارند.

سفیر سابق ایران در کشورهای مکزیک، استرالیا و گواتمالا، افزود: مردم کشور منتظر هستند که دولت تمامی نیازها و خواسته های آنان را تامین کند در حالی که در کشورهای دیگر مردم به دولت کمک می کنند.

قدیری گفت: یکی از تصورات نادرست مردم ایران آن است که با درآمدهای بالای نفتی می توان علاوه بر اداره مطلوب کشور مشکلات اقتصادی و معیشتی مردم را نیز برطرف کرد.

وی بیان کرد: توقع و انتظار مردم از دولت بالاست در حالی که دولت یازدهم حدود پنج هزار و400میلیارد ریال به بانک ها، بیمه ها، کارخانه ها، تامین اجتماعی و کارکنان بدهی دارد.

قدیری اظهار کرد: از نخبگان کشور و کهگیلویه و بویراحمد انتظار می رود که ظرفیت های توسعه در تمامی ابعاد و زمینه ها را شناسایی و برای شکوفایی آنها ایده و راهکار مناسب ارائه دهند.
 
انتهای پیام /و
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.