اردبیل؛

100 هکتار از اراضی خلخال به کشت بادام زمینی اختصاص یافته است

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان خلخال گفت: 100 هکتار از اراضی شهرستان خلخال به کشت محصول بادام زمینی اختصاص یافته است.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اردبیل؛ هادی ذبیحی افزود: در سال گذشته و برای اولین بار اهالی روستای برندق از توابع بخش خورش رستم این شهرستان 50 هکتار از اراضی کشاورزی خود را به کشت محصول بادام زمینی اختصاص داده بودند که امسال این میزان با دو برابر افزایش به 100 هکتار رسیده است.

وی دلیل افزایش سطح زیرکشت محصول بادام زمینی در خلخال را تولید محصول مرغوب از نظر کمی و کیفی در سال گذشته از سوی کشاورزان بادام زمینی کار این شهرستان ذکر کرد و گفت: در کشت این محصول جهاد کشاورزی خلخال اقدام به برگزاری کارگاه آموزشی زراعت بادام زمینی در دهستان برندق و مرکز تولید این محصول شد.

ذبیحی از استقبال خوب کشاورزان از این دوره آموزشی خبر داد و افزود: در این کارگاه آموزشی که به مدت سه روز برگزار شد 100 نفر از کشاورزان علاقمند به کشت بادام زمینی شرکت و با نحوه کاشت ، داشت و برداشت این محصول آشنا شدند.

وی همچنین با بیان اینکه از هر هکتار به طور متوسط سه تن پیله خشک بادام زمینی برداشت می شود اظهار کرد: با توجه به مزیت نسبی این محصول نسبت به سایر محصولات کشاورزی ترویج و توسعه آن در بین کشاورزان روستای برندق درآمد مناسبی برای کشاورزان این دهستان به همراه داشته و این درآمد با افزایش دو برابری محصول زیر کشت در فصل برداشت محصول افزایش خواهد یافت.

انتهای پیام/ح

برچسب ها: اردبیل ، کشت ، بادام ، زمینی ، خلخال
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.