اردبیل؛

صادرات صنایع دستی به ارزش 570 هزار دلار از اردبیل به کشورهای همجوار

معاون صنایع دستی و هنرهای سنتی اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان اردبیل گفت: در سال گذشته صنایع دستی از استان اردبیل به ارزش ۵۷۰ هزار دلار به کشورهای همجوار صادر شده است.

به گزارش گروه استانهای باشگاه خبرنگاران جوان از اردبیل؛ علیرضا دباغ عبداللهی در جلسه بررسی راهکارهای توسعه صادرات صنایع دستی اردبی اظهار داشت: در سال گذشته صنایع دستی استان اردبیل به ارزش 570 هزار دلار به مناطق مختلف صادر شده است.

وی افزود: در سال گذشته تعداد مجوزهای مشاغل خانگی صادرشده 110 مورد، پرونده‌های تولید انفرادی صادرشده برای صنعتگران صنایع دستی 588 مورد و تعداد پروانه‌های تولید کارگاهی صادر شده 6 فقره بوده است.

معاون صنایع دستی و هنرهای سنتی اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان اردبیل با اشاره به موفقیت‌های کسب شده توسط صنعتگران استان اردبیل بیان کرد: 17 اثر صنایع دستی استان اردبیل توانستند نشان برتر و مهر اصالت ملی و بین‌المللی را کسب کنند که در کنار آن مالکیت حقوق معنوی نیز توسط 3 هنرمند و صنعتگر صنایع دستی استان اردبیل دریافت شد.

دباغ عبداللهی در مورد برگزاری و شرکت در نمایشگاه‌های صنایع دستی گفت: در سال گذشته توانستیم برگزاری 3 نمایشگاه داخلی و 8 بازارچه دائمی و موقت را در سطح استان اردبیل شاهد باشیم که این اقدام گامی در راستای معرفی این صنایع در سطح استان به شمار می‌رود.

وی با اشاره به حمایت از صنعتگران و هنرمندان صنایع دستی در سطح استان اظهار کرد: در زمینه ایجاد سامانه بازاریابی الکترونیکی و تشکیل شورای فنی صنایع دستی و هنرهای سنتی استان اردبیل در راستای احیا و توسعه صنایع دستی حمایت‌های لازم انجام می‌شود.

انتهای پیام/ع

برچسب ها: اردبیل ، صادرات ، صنایع ، دستی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.