هشدار مردم بحرین به آل‌خلیفه: تعرض به آیت‌الله عیسی قاسم، تعرض به تمام شیعیان است

مردم بحرین، مقامات رژیم حاکم در این کشور را از انجام اقدامات دیوانه‌وار علیه شیخ عیسی قاسم برحذر داشتند.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از"العهد"؛ خانواده ها و اهالی روستاهای بحرین با انتشار بیانیه‌ای، درخصوص تعرض مقامات رژیم آل‌خلیفه به آیت الله شیخ "عیسی قاسم"  و انجام اقدامات دیوانه وار علیه ایشان هشدار دادند.

روحانیون و جنبش های انقلابی بحرین نیز با هشدار به مقامات آل خلیفه، تأکید کردند تعرض به آیت الله شیخ عیسی قاسم، تعرض به شیعیان، تاریخ و مرجعیت آنهاست.

علامه سید عبدالله الغریفی در بیانیه ای تأکید کرد: "هدف قرار دادن آیت الله عیسی قاسم –بزرگترین عالم شیعیان در بحرین، حمله به شیعیان، مرجعیت، تاریخ، تمدن و آینده آنهاست."

همچنین ده‌ها روحانی شیعه در بحرین حمایت خود را از مواضع علمای برجسته بحرین درباره هر گونه دخل و تصرف در موضوع خمس از سوی رژیم بحرین اعلام کردند.

در بیانیه 125 روحانی بحرینی آمده است: از مسلمات فقه شیعی این است که خمس فریضه ای شرعی و با احکام و شرایط فقهی خاص خود است و نمی توان دخل و تصرفی در آن کرد.
 
در ادامه بیان شده است: بر این اساس، ما به ندای علمای بزرگ می پیوندیم و هر گونه دخل و تصرف را مردود می دانیم و این اقدام حکومت را نقض آشکار آزادی های دینی موجود در قانون اساسی و بی احترامی به مذهب و نقض حرمت و خصوصیت مذهبی می دانیم. 

رژیم آل خلیفه به تازگی اعلام کرده که باید پرداخت و موارد مصرف خمس شیعیان زیر نظر دولت صورت بگیرد و وزارت دادگستری و امور اسلامی در این رابطه گفته که ما قصد دخالت در خمس شیعیان را نداریم، اما باید بدانیم این پول‌ها از کجا می‌آید و در چه راهی خرج می‌شود؛ اقدامی که با واکنش شدید علمای بحرین روبرو شد و در بیانیه‌ای اعلام کردند: خمس از مسلمات مذهب شیعه است و ما اجازه نخواهیم داد کسی در آن دخالت کند. 

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار