یاسوج؛

لزوم همکاری مردم برای حفظ 220 گونه پرنده نادر

مدیرکل حفاظت محیط زیست کهگیلویه و بویراحمد گفت: حفظ 220 گونه پرنده نادر در زیستگاه ها بویژه مناطق حفاظت شده نیازمند همکاری بیشتر مردم است .

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از یاسوج؛ سید اسد الله هاشمی افزود: شرایط خوب بارندگی و امنیت مطلوب در مناطق حفاظت شده به افزایش تخم گذاری و زادآوری پرندگان امسال کمک کرده است.

وی با بیان اینکه 27 گونه پرندگان استان از نوع شکاری است، برلزوم همکاری بیشتر مردم در حفظ گونه های حیات وحش بویژه پرندگان و جوجه های آن دراین فصل تاکید کرد.

هاشمی پور با اشاره به تعداد کم نیروهای محیط بان استان تصریح کرد: 80 نیروی انسانی محیط بان در 312 هزار هکتار منطقه حفاظت شده کهگیلویه و بویراحمد در حال نگهداری از حیات وحش هستند.

وی بیان کرد: هر محیط بان در این استان از چهار هزار هکتار منطقه حفاظت شده پاسبانی می کند در حالی که استاندارد بین المللی تعداد محیط بان در مناطق حفاظت شده برای هر نفر یک هزار هکتار است.

هاشمی با اشاره به اهمیت صیانت از گونه های جانوری در حفظ زیبایی محیط زیست و تحویل به نسل آینده ابراز کرد: مشارکت همه مردم برای بقای گونه های جانوری ضرورتی اجتناب ناپذیر است.

وی با یادآوری در معرض انقراض بودن گونه های حیات وحش در کهگیلویه و بویراحمد بیان کرد: نهادینه شدن فرهنگ حفاظت از گونه های جانوری در بین مردم به ویژه روستاهای نزدیک به مناطق حفاظت شده می تواند به پاسداری از حیات وحش کمک کند.

وجود 308 گونه مهره دار و 220 گونه پرنده ، 27 گونه پرنده شکاری و 44 گونه گیاهی اندومیک به مناطق حفاظت شده محیط زیست کهگیلویه و.ب.یراحمد شرایط ویژه ای بخشیده است.

خرس قهوه‌ای، گراز، گرگ، روباه، پلنگ‌، موش کور، خرگوش، سنجاب جنگلی، سمور، خفاش، راسو، جوجه تیغی، گوزن زرد ایرانی، عقاب طلایی، کل و بز و روباه از جمله گونه‌های جانوری در مناطق حفاظت شده کهگیلویه و بویراحمد هستند.

هفت منطقه حفاظت شده دنا ، دنای شرقی ، خاییز سرخ ، خامی ، دیل ، سولک و سیوک در کهگیلویه و بویراحمد وجود دارد.

کهگیلویه و بویراحمد با داشتن مناطق حفاظت شده، پارک ملی، شکارممنوع متنوع در مناطق سردسیری و گرمسیری بافت 80 درصدی کوهستانی یکی از زیستگاه های مهم گونه های جانوری حیات وحش از جمله کل و انواع پرندگان نادر است.
 
انتهای پیام /ف
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار