برنامه‌ریزی برای افزایش تولید حبوبات

رئیس سازمان جهادکشاورزی کهگیلویه و بویراحمد با اشاره به نیاز استان به تولید حبوبات از برنامه‌ریزی این سازمان برای افزایش تولید حبوبات در کهگیلویه و بویراحمد خبر داد.

 
به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از یاسوج؛ جعفر گوهرگانی با بیان توانمندی‌های استان چهار فصل کهگیلویه و بویراحمد در تولید محصولات زراعی و باغی اظهار کرد: استان در صورت تأمین اعتبارات بیشتر در این بخش قادر به تولید محصولات بیشتر و متنوع‌تری خواهد بود.
 
رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان کهگیلویه و بویراحمد با بیان این که در حال حاضر یکی از محورهای چهارگانه توسعه استان بخش کشاورزی است، افزود: علاوه بر این در برنامه اقتصاد مقاومتی قرار داریم که ستاد فرماندهی‌ آن در مرکز  برای تولید برخی محصولات در استان ما برنامه‌ریزی انجام داده است.
 
وی با اشاره به این که برای مثال در بحث محصول استراتژیک گندم از سوی ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی سهمیه استان ما تولید 144 هزار و 885 تن است، افزود: به همین خاطر باید همه توان خود را برای برآورده شدن این مهم به کار گیریم.
 
گوهرگانی گفت: تاکنون در استان و در مناطق گرمسیری بیش از 102 هزار تن گندم تولید شده که نزدیک به 60 هزار تن آن خرید تضمینی شده است.
 
رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان کهگیلویه و بویراحمد در ادامه به برخی دیگر از توانمندی‌های استان به خصوص در حوزه باغداری اشاره کرد و گفت: در این بخش هم توانمندی تولید انواع محصولات باغی را داریم به شرط این که در کنار آن صنایع تبدیلی و فرآوری وجود داشته باشد.
 
گوهرگانی کشت حبوبات از دیگر موضوعاتی بود که این مسؤول به آن اشاره کرد و افزود: در حال حاضر برای نمونه در منطقه مختار از توابع شهر یاسوج در 250 هکتار از اراضی، کشت حبوبات را داریم.
 
وی از حبوبات به عنوان محصولاتی مهم در بخش کشاورزی یاد کرد و گفت: با راه‌اندازی پمپاژ‌های آب در مناطق مختلف استان یکی از برنامه‌ها فرهنگ‌سازی در راستای کشت این نوع از محصولات است که ارزش غذایی فراوانی دارند.
 
گوهرگانی به سایر ظرفیت‌های کشاورزی استان در مناطق مختلف اشاره کرد و گفت: یکی از مهم‌ترین موضوعات در کشاورزی پرداختن به موضوع آبیاری نوین اعم از قطره‌ای و تحت فشار است.
 
رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان کهگیلویه و بویراحمد گفت: به همین جهت در استان طرح‌های بسیار مهمی در زمینه آبیاری نوین داریم که با تأمین اعتبارات مورد نیاز کمک بزرگی برای صرفه‌جویی در مصرف آب کشاورزی خواهد شد.
 
انتهای پیام/ف
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.