رئیس کمیسیون برنامه بودجه شورای اسلامی شهر تهران گفت: شهرداری تهران و وزارت بهداشت و درمان در خصوص قیمت جمع‌آوری و دفن پسماندهای بیمارستانی پس از سال‌‌ها تاخیر در این موضوع با یکدیگر به توافق رسیدند.

توافق وزارت بهداشت و شهرداری تهران پس از سالها محقق شدبه گزارش خبرنگار گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان؛ علیرضا دبیر رئیس کمیسیون برنامه و بودجه شورای اسلامی شهر تهران با اشاره به توافق انجام شده بین وزارت بهداشت و شهرداری تهران برای جمع‌آوری پسماندهای پزشکی اظهار داشت: در خصوص جمع‌بندی جلساتی که با وزارت بهداشت در مورد پسماندهای پزشکی برگزار شد، تعهداتی نوشته شده که امیدواریم به آن‌ها عمل شود.
 
وی افزود: وزارت بهداشت و شهرداری تهران در خصوص قیمت جمع‌آوری و دفن پسماندهای پزشکی پس از سال‌ها با یک دیگر به توافق رسیدند.
 
رئیس کمیسیون بودجه با تاکید بر ضرورت شستشوی مخازن بیمارستانی گفت:‌ طبق تعهد انجام شده ،مخازن بیمارستانی بعداز تخلیه حتما شسته و بعد به بیمارستان‌‌ها تحویل داده شوند بدون تردید پایبندی به این تعهد بسیار ضروری است.
 
محمد حقانی رئیس کمیته محیط زیست شورای اسلامی شهر تهران در ادامه با بیان اینکه پسماندهای بیمارستانی بسیار خطرناک هستند، گفت:‌ در حال حاضر از حدود 7هزار تن زباله جمع شده در تهران بیش از 100تن زباله پزشکی است.
 
وی اضافه کرد: درحال حاضر روزانه حدود 18تن پسماندهای استانی خطرناک جمع آوری می‌شود که این پسماندهای نیز باید در مبدا تفکیک شوند.
 
رئیس کمیته محیط زیست شورای اسلامی شهر تهران گفت: پسماندهای پزشکی معمولا به 4 دسته عادی، شبه خانگی پسماندهای عفونی، پسماندهای شیمیایی و دارویی و همچنین پسماندهای تیغ برنده تفکیک می‌شوند.
 
حقانی به نشستی که در چند هفته گذشته با وزارت بهداشت و درمان برگزار شد، اشاره کرد و گفت: شورا و شهرداری در خصوص جمع‌آوری پسماندهای پزشکی تصمیمات بسیار خوبی داشتند، به گونه‌ای برنامه‌ریزی شده که شهرداری تهران تا پایان سال آینده بر اساس تعهدات خود یک کارخانه زباله‌سوز بیمارستانی راه‌اندازی کند.
 
گفتنی است؛ لایحه اصلاحیه بند الف مصوبه تعیین بهای خدمات و چگونگی اعلام نظارت در جمکع آوری و دفن پسماندهای ویژه پزشکی، صنعتی و کشاورزی به تصویب شورای شهر تهران رسید.
 
انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار