تقویت حضور نیروهای اردنی در مرز با سوریه

منابع محلی اردنی از حرکت خودروهای زرهی و تانکها به سوی مرز این کشور با سوریه خبر دادند.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان رای الیوم گزارش داد: گزارش های محلی در اردن از تقویت قابل ملاحظه نیروهای نظامی این کشور در مرز با سوریه حکایت دارد.

این تحرکات از دو روز قبل در مرزهای اردن با سوریه آغاز شده است و این پس از تصمیم ستاد نیروهای مسلح اردن در بستن مرزها و منطقه نظامی محسوب کردن آن صورت می گیرد.

تاکنون اظهار نظر رسمی از نیروهای مسلح درباره تقویت نیروهای نظامی اتخاذ نشده و ارتش بیانیه ای درباره علت تقویت نیروها در مرز با سوریه صادر نکرده است.

رای الیوم نوشت: معمولا نیروهای گارد مرزی مسئول تامین مرزها با سوریه است، اما خودروهای زرهی و تانک و نفربرهایی مشاهده شده است که درحال حرکت به سوی مرزها هستند. این شکل از آمادگی نظامی، گواه این است که نیروهای اردنی آماده هر احتمالی می شوند.

این در حالی است که برخی منابع گزارش دادند اردن به دقت عملیات نظامی در منطقه بوکمال در مرز میان سوریه و عراق در شرق اردن را زیر نظر دارد، اما مشخص نشده است که این تحرکات نظامی اردن در شرق این کشور ارتباطی با روند عملیات دارد یا خیر.

پیشتر به دنبال حمله‌ای که به منطقه الرکبان شد، مقامات اردنی مرزهای این کشور را با سوریه بستند. این حمله نزدیک اردوگاه آوارگان سوری رخ داد.




انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار