ترامپ حامی دیکتاتوری در خاورمیانه/ نامزد جمهوری خواه این بار از «صدام حسین» تجلیل کرد

دونالد ترامپ در سخنرانی تبلیغاتی خود دیکتاتور معدوم و حامی تروریست عراق را به دلیل «مبارزه با تروریسم» ستود.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از سی ان ان، «دونالد ترامپ،» نامزد انتخابات ریاست جمهوری سال 2016 آمریکا،  بار دیگر تمایلش به قدرت گرفتن دیکتاتورها در خاورمیانه را بیان کرد. با اینکه گفته می شود «صدام حسین،» رئیس جمهور سابق عراق، در زمان ریاستش از تروریست ها حمایت می کرده، ترامپ از قتل عام آنها به دست صدام  سخن گفت و این اقدام وی را ستود.

ترامپ که از جنگ عراق پیش از آغاز تهاجم و در ماه های نخست درگیری حمایت می کرد، اعلام کرد: «آمریکا نباید عراق را بی ثبات می کرد.» ترامپ درباره صدام گفت: « او یک انسان بد بود—واقعا بد بود. اما می دانید او چه کار خوبی انجام داد؟ او تروریست ها را به هلاکت رساند. آنها تروریست بودند. امروز عراق هارواردی برای تروریست ها است.»

دونالد ترامپ این سخنان را زمانی ایراد کرد که از سوی «باب کورکر،» سناتور ایالت تنسی و یکی از نزدیکان ترامپ در دولت احتمالی آینده وی، به حضار معرفی شد.

سه شنبه شب «پال رایان،» رئیس مجلس آمریکا، در «فاکس نیوز» حضور یافت و از مطرح شدن چنین سخنانی از سوی ترامپ ابراز تعجب کرد. وی درباره صدام گفت: «او یکی از شیطانی ترین افراد قرن بیستم بود.» 

کمپین «هیلاری کلینتون،» رقیب دموکرات ترامپ، نیز از این فرصت استفاده و اعلام کرد: « ترامپ در تحسین مستبدان وحشی حد و مرز نمی شناسد. ترامپ بار دیگر صدام حسین را برای کشتن تروریست ها تحسین کرد. در واقع رژیم صدام حامی تروریسم بود. این سخنان نشان می دهد ترامپ تا چه حد برای ریاست یک کشور نا مناسب است.»

ترامپ پیش از این اعلام کرده بود اگر دیکتاتورهای پیشین لیبی و عراق زنده بودند، شرایط این دو کشور بهتر بود! این در حالیست که صدام حسین تروریسم را در سراسر جهان حمایت می کرد.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Germany
ناشناس
۱۳:۰۴ ۱۶ تير ۱۳۹۵
به این دلیل دلتنگ صدام شده که میبینه عراق دست شیعیان افتاده و اجازه دخالت آمریکا در عراق رو نمیدن. حالا پیش خودش فکر کرده صدام بهتر بود!!! انگار نه انگار تعداد زیادی از عناصر داعش پس مونده های صدام هستن. گرچه از نظر آمریکا داعش دوست آمریکاست منتها به زبون نمیارن
آخرین اخبار