حمایت کامل اوباما از کلینتون در اولین کمپین مشترک انتخاباتی

باراک اوباما با حضور در کمپین انتخاباتی کلینتون، حمایت خود را به صورت رسمی از وی به عنوان رئیس جمهور بعدی آمریکا اعلام کرد.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از ای‌بی‌سی نیوز؛ باراک اوباما با حضور در اولین کمپین مشترک انتخاباتی با هیلاری کلینتون نامزد حزب دموکرات در انتخابات 2016 ریاست جمهوری آمریکا در جمع هواداران حزبی در ایالت کارولینای شمالی، رسما حمایت خود را از کلینتون اعلام کرد.
کلینتون در سخنرانی خود اوباما را یک 'دوست' خطاب کرد و افزود: "من مفتخرم که در لحظات آسان و سخت در کنار اوباما بودم. اوباما هیچ گاه فراموش نکرد که از کجا آمده است، و دونالد ترامپ اگر آن بیرون مشغول نوشتن توئیت هستی، وی اهل ایالت هاوایی است!"

این اظهارات کلینتون در اشاره به ادعای ترامپ درباره زادگاه باراک اوباما، رئیس جمهور فعلی آمریکا مطرح شد و اینکه ترامپ مدعی است اوباما خارج از ایالات متحده به دنیا آمده است.
کلینتون در کمپین امروز خود به سال 2008 و حمایت او از کمپین اوباما پس از کناره گیری از رقابت های درون حزبی هم اشاره کرد و حمایت از اوباما را باعث افتخار خود دانست: هیچ گاه فراموش نمی کنم که او یکشنبه بعد از انتخابات با من تماس گرفت و خواست که به شیکاگو بروم و سمت وزیر امور خارجه را برعهده بگیرم.

پس از کلینتون، اوباما سخنرانی خود را اینگونه آغاز کرد: هر فردی می تواند توئیت بگذارد، ولی هر فردی نمی داند که وقتی پشت میز قرار گرفته، باید چه کاری انجام دهد.
اوباما در ادامه کلینتون را 'استوار و ثابت قدم' توصیف و تاکید کرد که آن دو با یک هدف مشترک پا به عرصه سیاست گذاشته اند. وی جمهوریخواهان را متهم کرد که حتی آن ها هم از مواضع ترامپ باخبر نیستند و گفت: وقتی طرف مقابل هیچ چیزی برای ارائه ندارد، دیگر حتی انتخابی در کار نیست. به کلینتون رای دهید!

اوباما خود را 'کاملا مشتاق' این حمایت معرفی کرد و گفت : هیچ زن و مردی تاکنون نبوده است که به اندازه هیلاری، لیاقت دفتر ریاست جمهوری را داشته باشد و این عین واقعیت است!
وی ادامه داد : ختم کلام اینکه می دانم هیلاری از عهده این کار بر می آید. به همین علت است که مفتخرم از هیلاری کلینتون به عنوان رئیس جمهور بعدی آمریکا حمایت کنم.
رئیس جمهور آمریکا در حالی حمایت خود را از کلینتون اعلام کرده است که "برنی سندرز"، تنها رقیب هیلاری در رقابت های داخلی حزب دموکرات، هنوز از این رقابت ها کناره گیری نکرده است. با این حال سندرز گفته که برای شکست ترامپ، حاضر است تا از کلینتون حمایت کند.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار